onsdag 1 februari 2012

Mera sommarbilder och en utmaning


Solen i Puerto Rico, vår nya båt (inte) i Puerto Mogan och kvällsfin på väg till grillkvällen hos vännerna. Det var inte sååå länge sedan vi var där. Ute nu -11 grader och knarrande snö....hm..


Nej, nu tar vi tag i den här utmaningen som florerar på flera bloggar:

1) Vad gjorde du för tio år sedan?

Hm, måste fundera...troligen var vi på gång att köpa vårt bostadsrättsradhus som vi nu bor i. Flyttade in i mars 2002....tror jag att det var! Jobbade natt på förlossningen redan då...

2) Vad gjorde du för ett år sedan?

Laddade för schlagerhelgen upp till Luleå!


3) Fem snacks du gillar?

1.Chips
2.Popcorn
3.ostkrokar
4.japansk mixblandning
5.cashew nötter

4) Fem sånger du kan hela texten till?

1. Porthos visa ( studentsång jag lärde mej på KTH festerna när jag gick på Röda Korsets ssk skola) Börjar : " Jag vill börja gasqua" med melodin från Annie get your gun.

2.En hel del barnsånger förstås bl.a Trollmors vaggvisa.
3. Siw Malmqvists låtar :" Hjälten hela dan Tegelbruksgatan 20, Prima ballerina, På en gammal bänk, Lyckans ost mm mm ( men det kan hända jag glömt en del..?)
4."Jag vill ha en egen måne"
5. ABBA:s "SOS"

5) Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?

Oj....betala av studielånet ..och andra lån förstås!
2. Köpa en lägenhet i stan och en i en varmare håla....typ Spanien eller Grekland.
3.Köpa boende till barnen.
4. Resa mera!
5. Skänka pengar till hjälporganisationer- främst stödja kvinnor i u-länder under graviditet och förlossning, utbilda barnmorskor i dessa länder! Stöd till att få bort kvinnlig könsstympning!!!!

6) Fem dåliga vanor?

Hm. Är nog ganska lat emellanåt.
Tycker för mycket om rödvin..
Sover för länge på mornarna
Är uppe för länge på nätterna.
Sitter för mycket vid datorn.

7) Fem saker du gillar att göra? (haha, det blir mina dåliga vanor som jag gillar!)

Dricka rödvin
Sitta vid datorn
Sova
Äta gott
Läsa
Jympa

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

palestina schal
one piece overall...
string bikini
silkespolo (fast det gjorde jag som tonåring)
kort linne som visar magen!

9) Fem favoritsaker?

Min iphone
datorn
bilen
sängen
Sen är frågan, jympadojjorna eller Versaceklänningen ? ;)

10) Fem personer jag vill se göra den här utmaningen:
Den som vill!!!!












3 kommentarer:

Anna sa...

Kanske kan ta utmaningen senare :)
Fin bild på dig!
Kram

Anna sa...

Åh vilken fin bild på dig! Och semesterbilderna ser inte direkt helt fel ut just nu! Jag längtar efter april när jag äntligen får åka till värmen igen. :)

Monica sa...

Kul läsning!
Vi kanske ska köpa det där boendet i Spanien ihop ;)
Kram