söndag 19 maj 2013

ESC finaldagen

 Redan kl 15 började uppvärmningsmiddagen med svenska, finska och danska fans! Så vi var riktigt uppladdade inför kvällen....




 Vi var ett stort gäng svenska fans från Melodifestivalklubben...
 En hel del finska brudar var på plats också...
 Ipren mannen i ny skrud?!
 Klart jag ville ha svenska flaggan målad på kinden!
 Och klart jag fotade Carola på plats i arenan- för en annan bloggares räkning, Sus ni vet!
 Direkt när vi kom ut från arenan efter finalen så stod en dansk buss där och visade vägen till nästa års ESC!
 Och visst var danskarna glada,och visst var det en fin låt som vann, är jätteglad för det! Men min favorit var i alla fall Norge! Stackars Irland hamnade sist....
 Idag var det två väldigt trötta schlagerbrudar som tog sig hemåt till huvudstaden igen. Vi är lite knäckta att vi inte orkade med den stora festen som höll på till närmare kl 06 i morse på Euroclub....den var säkert helt fantastisk,men när klockan var 00.30 efter finalen och vi STÅTT i högklackat i 3 timmar...partat sen klockan 14 på dagen så...näe vi insåg att vi behövde lite sömn- vilket det inte blivit mycket av denna vecka! Så det blev hemfärd till hotellet och en nattmacka med öl SITTANDES och få vila våra ömma fötter. Klockan blev ändå 03 innan vi släckte...
Sista bilden av vår schlagervecka tog vi på Malmö flygplats, där vi träffade på fina Robin! Kan den här veckan sluta bättre?  Skulle behöva semester nästa vecka för att vila mej.....
Och just nu vann Sverige VM i ishockey, också ett bra avslut på denna vecka!!!

5 kommentarer:

Sus sa...

JA du vet ju vilket som är mitt favoritinslag =D Tack för fin bild!

Och vilket avslut!

Men vilken vecka! Nu MÅSTE du berätta hur sjutton ni gör för att komma in på alla fester!

JaanaM. sa...

Det är så kul att fått följa dig lite här och där hur ni haft det under veckan! :)

Home2tiny sa...

Jag säger bara O MY vilka dagar ni haft, om jag är avis....bara förnamnet. Vilket party, vilka människor o vilken stämning måste bara varit hur kul som helst att fått vara mitt i denna underbara cirkus. Nu får du ta semester o vila några dagar....Kramisar Tina

Anonym sa...

Men wow vilken finalvecka ni har haft! Jag blir såååå avis! Melodifestivalklubben? Hur kommer man med där? Jag vill också åka på partaj!!

Mallan sa...

Min favorit var också Norge :-) Och titta! Där står ni ju med sötnosen Robin! :-)