tisdag 12 november 2013

Linas Banankaka och teamträningsdags

Igår kom Linas Matkasse, som ibland har lite kul recept med som tillägg. Jag var på väg att slänga ett par övermogna bananer när jag såg receptet på den här banankakan som jag snabbt slängde ihop med bl.a bikarbonat,vaniljsocker,mjöl , kanel, honung och olja. Den blev supergod till kaffet på kvällen!
Idag var det dags att börja med höstens teamträningar, som denna gång ska fokusera på stora blödningar och kramper vid förlossning. Pirrigt som vanligt- men överlag gick det bra. Hittade en underbar bild som jag bara måste lägga ut apropå naturlig förlossning,vad tycks :)

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Underbar bild! Själv har jag tagit all hjälp jag kunnat få mot smärtan, akupunktur, epidural, massage och duschat länge. Naturlig födsel skulle jag aldrig våga mig på. Jag är imponerad över de som vågar.

Helga sa...

Älskar när man kan ta tillvara på
t ex gamla bananer. Kakan ser supergod ut!

BP sa...

Hahaha! Bilden är ju riktigt kul!
Är glad att du är nöjd med teamövningen. Alla mammor kommer att tacka dig:-)

Anni sa...

Det finns tillfällen då jag är glad att mina förlossningar är över ... det gäller bara att inte sprida känslorna vidare till dottern den dag hon kanske blir gravid.
Och samtidigt hade jag så gärna haft fler barn.

Nåja. Som alltid gillar jag din fantastiska blandning av nöjen, jobbdetaljer, hurtighet, pappsen och vinpimlande ;-)

Shamrock sa...

fågelfödsel vore kanske något. Släppa ett litet ägg som växer till sig utanför kroppen