fredag 17 juli 2015

Min bil är klar på verkstan!!!

Cyklade till bilverkstan idag och fick äntligen lösa ut min lilla corsa...5445 kr fattigare blev jag...och det innan semestern har börjat...och himlen var grå och ett duggregn fick jag på mej på min cykelväg...

Men det blev inte mera regn, och då tyckte jag det var dags att ta tag i denna "häck" på vår framsida av huset!

Sagt och gjort...den var inte lika stor och tung som syrenhäcken på baksidan!

Inte blev den snyggare efteråt, bara mer tomma grenar...

Tog vara på de vita blommorna, som doftar ljuvligt. Har googlat mej till att det är Doftschersmin som jag har klippt ner idag,tror jag?!

Till middag ikväll gjorde jag(receptet längst ner på sidan) denna Glaze till....

...kycklingen och tomatrisotton...receptet har jag fått av kompisen Y (som fortfarande njuter av solen på Zakynthos), och det blev sååå gott!
Och när maken kom hem ikväll så åkte vi till bilverkstan, där min corsa stod ensam på parkeringen och väntade. Äntligen är den klar (lämnade ju in den före midsommar!),och det passade ju så bra, för i morgon ska maken flyga ner till Milano och laga ett flygplan, och då vet man inte om han hinner hem och kan skjutsa mej till jobbet i morgon kväll. Nu hoppas vi bara att corsan håller!

9 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Underbart att äntligen få hem bilen! ♡
Vilken frihet!
God natt kram till dig från mig! :)

Comsi comsa sa...



Håller tummarna för att corsan håller..... ☺

NattiNattiKram ♥

BP sa...

Äntligen fick du hem din lilla Corsa. Å med tanke på alla hotellnätter den tillbringat på verkstaden var fakturan ju - errrmmhhh - överkomligt.
Förstår dock att den summan tillsammans med den där F¤%& booking.com fakturan gör ont, väldigt ont.

Men det är ju bara pengar... eller som jag brukar säga - det drabbar ju ingen fattig. Älskar galghumor;-)

Å vad du har jobbat i trädgården! Är riktigt impad faktiskt. Förknippar liksom inte den snygga, glamourösa ESC Susjos med en sekatör och en skottkärra liksom;-)

Å din glaze får mig bara att dregla. Synd att klockan är 23:10 annars så...

PS. Din och min man har nå't gemensamt: de har hittat världens roligaste fruar. Eller så var de vi som hittade som;-) DS.

Susanne sa...

Äntligen.
Middagen lät sååå himla god.

Villa Frejas bokblogg sa...

Håller tummarna för bilen. Så trist när de kostar pengar.

Ama de casa sa...

Kors (eller kanske corsa?) i taket! :-) Det var inte en dag för sent! Tycker ändå att du kom hyfsat "billigt" undan med tanke på hur länge den har varit inlagd...

Om den inte håller... Ja, då kan nu nog hålla dig för skratt och sen kontakta konsumentombudsmannen eller nåt. Fast jag håller tummarna att den ska gå som ett spjut nu :-)

Susanne ❤️ sa...

Dom borde betalat dig för att dom hållit på corsan så länge ,) och du var "tvungen" att cykla i regn ;)
Nä jag tror den håller och att det blir hur bra som helst :)
Vilken underbar mat !!! Vill ha direkt :)
Hoppas att du får en bra helg. Nu njuter jag av min semester äntligen :) i regn och under tunga moln ..men men det är ialla fall semester ;)

Eva Trillian sa...

Bilar ska ju fungera - när de inte gör det blir det ju så väldigt dyrt :/ Speciellt dumt strax innan semestern, kanske!
Önskar dig en fin helg :) med lite bättre väder och många fina stunder!

cissi sa...

Bilar är ingen billig historia. Hoppas den kommer att rulla länge nu!
Ha det fint!