tisdag 30 augusti 2016

Övning ger färdighet

7:nde och sista lediga dagen för den här gången så gjorde jag ett sista ryck för att få ihop jympapasset och sen vidare in i IW-salen med ett nytt IW pass. Salen var tom och jag kunde i lugn och ro kolla om jag fått till låtarna på USB stickan,och jajamen, nu satt de i ordning, hade missat att sätta dit en nolla före låt nr 9!

Passade också på att gå igenom lite rörelser i passet som inte satt som de skulle i går.

Sen vidare in i IW-salen för att gå igenom nya IW-passet,det blev svettigt, men jag tror det blir bra. I morgon är det dags för premiär även där!

Äntligen tog jag mej i kragen och hade med mig presentkortet som vi funktionärer fått av F&S i julas, det är den betalning vi får för all tid med pass och köpt musik som vi lägger ner, och gick till Stadium för att fixa mej ett par nya jympaskor (det behövdes, de jag har haft nu köpte jag i New York 2012!). Presentkortet räckte precis till dessa nya sköna skor! Nu kan den nya säsongen börja, jag är redo!

8 kommentarer:

BP sa...

Alltså jag inser att det inte alls är så tokigt att jobba natt, även om det frestar på såklart. Har du räknat ut någon gång hur många dagar du faktiskt är ledigt mellan nattpassen? Skulle vara intressant att veta. Å denna ledighet är ju guldvärd om man "jobbar" på Friskis&Svettis, för att inte tala om all extra semestrar som man kan ta om man vill. Tror du gjorde ett medvetet val där;-)

Kul att du lyckades "synka" musiken med dina fina streckgubbar. Enklare att rita dom antar jag, som är totalt tekniskt obegåvad.

Trodde att gympaledare på F&S fick betalt för allt arbete de lägger ned. Men uppenbarligen inte. Men bra att du cashade in presentkortet i alla fall. Hoppas du blir riktigt nöjd med de nya dojjorna och att de håller lika länge som de gamla.

Sov gott nu!

BP sa...

Svar till "nattugglan": Om du sett Harry Potters "flygtur" på Universal Studios i LA i somras i 4D - antar att det var en Quidditch match - så läs inte den 8:e boken i form av pjäsen. Men konstigt nog så rekommenderar jag verkligen att läsa HP-böckerna. Älskade dom, men jag slapp ju läsa dom för ett barn om man säger så;-) Du kommer att "love them", jag lovar:-)

Comsi comsa sa...


Får man inte betalt som gympaledare? Vart går pengarna då förutom till lokaler? Kram å godnatt ❤

Comsi comsa sa...


Får man inte betalt som gympaledare? Vart går pengarna då förutom till lokaler? Kram å godnatt ❤

Ama de casa sa...

Jag blir också förvånad - får ni inte betalt för allt det jobb ni lägger ner???

Skorna var superfina. Går säkert att promenera i också :-)

Ama de casa sa...

sv: Ja, jag följde ju med dig till Vegas också🙂 Visst är det en härlig stad! Fast märklig…

Vi bor på Desert Rose Resort. Ett lite enklare (efter Vegasmått mätt) hotell, vi har en liten lägenhet med bra läge och väldigt prisvärt. Ligger ett par gator nedanför Stripen, men helt klart gångavstånd.

Ni bodde mycket flottare🙂

znogge sa...

Så det tycks mest handla om ideellt arbete som ni eldsjälar lägger ner på oss andra. Om det är så är det tur att ni finns :D

Kram och god morgon!

Ditte sa...

Vad skönt att du fått ordning på både musik och rörelser!
Skorna är jättesnygga och förhoppningsvis är de dessutom bra.
Visst trodde jag att f&s ledare fick betalt. Men så lite man vet!
Dock kan man ju undra var alla pengar tar vägen för något måste ju bli över även när allt är betalt.
Men oftast är ju det som har med sport/rörelse rejält eftersatt vad gäller arvode till ledare.
Du går verkligen in för dina pass och jag förstår ju att dte är rejäl träning även för dig.
Passet gick säkert helt perfekt!
Kram!