tisdag 6 december 2016

En bättre dag

Tack för alla peppande ord, de värmde fint! Idag hann vi precis vakna innan den trevliga kvinnliga rörmokaren kom igen och satte dit vår nya toalett, som inte läckte ,tack och lov! Vi bar upp flera dörrar idag..

Idag kom besked om den nya soffan som vi beställde, innan vi visste att vi skulle flytta! Nu blev det bråttom att bli av med den gamla sofforna!

Vi fick passa på idag innan jag skall iväg att jobba, med att hyra en lastbil och packa den full med grejor som ska slängas. Förutom sofforna: alla gamla dörrar, utebordet, plaststolar, mera krukor, den gamla toaletten, en cykel....osv...

Lite nostalgiskt att slänga våra 17 år gamla soffor...eller inte...

Hm, börjar bli en vana....sen lunch på Max!

Dagens Maja : hon sätter sig nära den starka lampan som är såå varm och skön!
Nu måste jag  strax vidare till jobbet....

13 kommentarer:

BP sa...

Storrensning, och en lyckad sådan ser jag! Så skönt att slänga. Njuter av ljudet när grejerna hamnar på botten av containern med en "kadunk".
Ni har verkligen jobbat på otroligt bra och kommit himla långt. Så duktiga ni är - all in liksom!

Älskar Maja. Hon vet precis vad hon vill - först Sushi-påsen, sedan solariet:-)

Hoppas du kan vila upp dig på jobbet nu och ta det lugnt. Håller tummarna för det!

Comsi comsa sa...



Så ni sliter men fint blir det och snart bor ni i nytt boende.... :)

Stor kram på dig ❤

kattiiiiss sa...

Målet närmar sig.
Jag har inte varit här på ett tag och det har hänt en del läser jag.

Ha en fin vecka
Katarina

znogge sa...

Har soffan hängt med i sjutton år så var det nog dags för omväxling tycker jag. Men visst kan det kännas lite vemodigt ändå...

Kram

Rantamor sa...

Så skönt att du mår bättre, det krävs friska tag när man är i flytt-tagen.
Hoppas att natten blir lugn på jobbet.

Tjingelingen från Rantamor.

Susanne sa...

Ojojojoj, va mycket jobb. Kanske ska börja rensa redan nu innan flytt om ca 10 månader. ;)

Annes vita rum sa...

Bara slit o släp😉Men det ser ut som ni har något roligt framför er😄👏🏻Lycka till! Kramiz

Susanne sa...

Sv: Beställer min matkasse från Citygross.

Anni sa...

Men jisses, vad har jag missat! Kan bara skratta åt att allt inte syns på fb eller wf :-D
Vilken grej ni gör! När är det inflyttning och när har ni tänkt lägga ut radhuset till försäljning? Inte före jul, väl?
Som om jag inte tyckte att du var en energisk männscha redan innan ;-)

House and Garden by Bia sa...

Oj , jag såg inte Maja på än gång...inte förrän jag läste under bilden, hihi...hon var verkligen "upplyst" ;))
Ha det gott i vintermörkret !!
Kram bia

Ami sa...

Haha! Så söt hon är lilla Maja :) Hon vill vara med och se vad ni har för er!
Ni kör verkligen en storrensning nu inför flytten!
Kram

Ditte sa...

Skönt med en bättre dag med flyt. Och att hyra en bil och bli av med en del var ju toppen.
Inser mer och mer att jag ska ta tag i rensning för visst har man hamstrat mycket under alla år.
kram!

Kicki sa...

Bra att flytta ibland, rensa rensa bort en massa.
Ha det bra mitt i allt, kramar