torsdag 8 december 2016

Kvinna på gränsen till nervsammanbrott!

Idag när jag vaknade på eftermiddagen så hade sofforna kommit, men ack så fel det har blivit, vi ville inte ha denna soffa på detta vis, men i beställningen ser det ut som vi har beställt dem som ser ut så här, och kampanjköp är det ingen returrätt på. Den är alldeles för stor, och kommer inte att få plats i nya lägenheten, nu visste vi ju inte att vi skulle flytta när vi köpte soffan. Vilken miss!

Men men, det är bara att gilla läget..vi måste sälja soffan...hur lätt det nu är?! Hela kvällen har vi nu plockat och fixat, monterat ihop bordet igen, fått upp gardiner. Var till Blomsterriket och köpte nya blommor.
 Det är dock tusen saker kvar att fixa, min stackars man är ledig även i helgen och får fixa...men jag drar iväg på Spa i morgon! Redan på söndag är det dags för mej att jobba igen...tre nätter...och mitt i alltihopa kommer fotografen på tisdag! Ge mig styrka!!!


9 kommentarer:

BP sa...

Herregud! Jag tycker såååååååå synd om dig och din stackars man fakiskt! Ger dig stora, långa, hårda och värmande styrkekramar - kontinuerligt faktiskt. Du bara inte behöver dom, du ska leva på dom tills på tisdag - minst!!!

Vet inte om jag skulle skippa spa:et om jag var dig. Du behöver iofs avkoppling, men jag undrar om du verkligen kan koppla av just nu.

Soffan är skitfin om du frågar mig! Men om den inte passar in i den nya lägenheten så är det OSIS. Å den kan man ju inte ens dela upp. Shit!!! Avundas dig inte just nu, verkligen inte!

PS. Att du överhuvudtaget orkar blogga OCH kommenter är en bragd tjejen!!! KRAM!!!! DS.

Kicki sa...

Men herregud, stackars stackars dej.
Håller tummarna att soffan blir lättsaltat, det tror jag.
Skönt med spa, koppla av och njut. Kramar

znogge sa...

Men vilken maximal otur :-( Hoppas bara att nedlagt renoveringsarbete genererar märkbart resultat på försäljningen. Ibland råder det lite delade meningar om det... Håller en tumme för att soffan går att sälja snabbt och enkelt.

Kram

Susanne sa...

Men ojjjjj, vilken oturen, hoppas att den går att sälja snabbt och att ni inte förlorar för mycket pengar.
Skickar en massa massa styrkekramar fyllda med energi.

Ditte sa...

Jag bidrar väldigt gärna med extra styrka till dig. Känns som om det är väl mycket nu.
Hoppas också soffan går att sälja om nu inte firman kan vara godhjärtade att ta den tillbaka och att ni kan få byta den till något annat.
Trots att dte är mycket kanske det kan vara bra med lite återhämyning på SPA. Kan dock förstå att du kommer att ha tankarna på annat håll.
Skönt att maken är ledig. Nåja, ledig är han ju inte alls, men får jobba på hemma.
Och allt måste inte vara helt perfekt till fotograferingen på tisdag.
Det är ju ändå ett hem som ska fotas och ingen utställningslokal.
Många tankar och extra styrka!
Kram!

Comsi comsa sa...


Vilken prövning. Men åk på ditt SPA,njut. Allt ordnar sig...
Men just nu får du en jättekram. ❤

Geddfish ♥ sa...

Allting går och det ordnar sig!
Tror det är skönt för dig med lite SPA, man kommer en bit ifrån allt, jag vet, var nyss där.
December är en aktiv månad överhuvudtaget och så då en flytt och försäljning och fel soffa.

STOR varm kram ♥

Villa Freja sa...

Å nej vad trist, men det löser sig. Försök nu att släppa all stress och njut av SPA:et

Ami sa...

Nej, så trist med soffan :(
Patriks syster och hennes man flyttade till en mindre bostad och hade ungefär en sån soffa som ni har köpt....men den gick att skruva isär och förminska!
Hoppas det ordnar sig, eller att ni kan få den såld!
Kram