lördag 3 december 2016

Målning och födelsedagsfirande

Idag äntligen så började vi grundmåla vardagsrummet, slipning av tapetkanterna tog tid. Hämtade hit sonen idag också ,som har målat listerna vita på övervåningen, de har varit omålade ett tag....
Jag hälsade på hos Sörab igen och slängde bl.a vår gamla skohylla, hade nämligen hittat en "ny" på Facebook, som jag passade på att hämta idag. Sålde ett par ljusstakar idag också. Tiden rusar fram, tycker allting går såååå sakta framåt,hur ska vi hinna till fotograferingen som bör ske nästa vecka???!!!

Klockan sex la vi våra funderingar på hyllan och åkte till svägerskan där vi firade svägerskans två barnbarn som fyllt år.

Visst ser papegojan levande ut?

Julen är på väg, och konstigt nog har jag inte någon stress alls inför julen ,vilket jag alltid brukar ha hela december mer eller mindre. Men nu har jag annat att tänka på, julen kommer ändå!  Har försökt få ledigt nästa vecka, men chefen ringde igår och sa att det inte gick....

Svägerskan hade helt fantastiska amaryllisar!
Nu hemma igen och i morgon är en annan dag!

8 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Der låter ju helt galet vad mycket ni ska hinna med innan fotograferingen. Går det inte att skjuta upp den lite grann?
Skönt att ni kom iväg på lite firande så ni fick annat att tänka på en stund.
Och du som sliter som ett djur på jobbet kunde gott få ledigt tycker jag. Det var INTE snällt!
Kram vännen! ❤

znogge sa...

Ja, och nu är den dagen här! Mycket som ska hinnas med inför en fotografering. Egentligen tycker jag att det är synd att alla hem görs så opersonliga men det är bara att inrätta sig i det.

Ha en bra 2:a advent!

Ami sa...

Ojoj, ni har massor att stå i förstår jag!
Och jag trodde papegojan där på lampskärmen var äkta :)
Kram

Comsi comsa sa...



Vitt och fint blir det....

Kram på dig ♥

House and Garden by Bia sa...

Det blir en hektisk månad för dej antar jag...och inte fick du ledigt
heller !!!....men jul blir det ändå ;)...
Läcker papegoja ;)
Ha en fin kväll !
Kram bia

BP sa...

I stället för julstress har du homestyling stress. Ni är så otroligt ambitiösa med att hinna med så mycket på så kort tid. Förstår att du velat vara ledig nästa vecka. Så typiskt att du inte fick ta semester. Suck!

Är dock glad att ni kopplade av ett tag hos svägerskan. Gissar att du passade på att pusta ut där...

Ditte sa...

Mycket på g är det hos dig. Och jag förstår att det är lätt att bli stressad. Allt ska ju hända på noll tid.
Trist att du inte fick ledigt när du så väl behövt det. Känns inte direkt som om de värnar om sin personal. Och det är ju dessutom ont om barnmorskor.
Inget att göra åt och hoppas du inte sliter ut dig bara.
Mysigt me dlite födesedagsfirande och kansk ehann du med att andas.
Många tankar till dig.
Kram!

Kicki sa...

Det är mycket med flytt, drygt ett år nu sedan vi flyttade, blir andra julen här. Lycka till med fotograferingen. Sov gott kram