söndag 26 november 2017

Skyltsöndag

Härliga skyltsöndag som BP håller i! När det snart är jul så tänkte jag att denna kanske skulle passa?!

Denna skylt hittade jag på en av toaletterna på F&S

Skylt och skylt, men vi har ju nån sorts namnskylt på oss, jag och lillasyster, då vi jobbade på Åkeshovs sjukhus som sjukvårdsbiträden en gång i tiden, detta är tidigt -80 tal!

Det får bli en till skylt från mitt MoS,som jag fotade igår.

Var ut på en kort promenad idag för att få lite ljus, nu när 3 nattpass stundar igen, runt hörnet syns MoS och Friends Arena.

Ännu en skylt i min nya kommun...

Utanför Hemköp har julen också kommit...

En bekant har varit inne i stan och lagt ut denna bild på de fina älgarna, visst är de väl fina när de lyser upp så här fint framåt kvällen BP?

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag bara älskar dom där älgarna :-D Bilden på dig och lillsyrran är också helt underbar :-)

Haha! Jag tror att jag kanske måste börja baka i alla fall? ;-)

BP sa...

Första skylten är ju bara såååååååå bra!!! Helt i min smak! Älskar folk med humor:-)
Så din syrra är/var också sjuksköterska! Det verkar gå i familjen. Har alltid sagt att sjukvårdsbiträden och sjuksköterskor är inget jobb utan ett kall!!!
Ytterligare en maffig skyltning från MoS. Har man pelare och så högt i tak då har man ju lite att leka med. Det har inte Täby Centrum, där det är lågt i tak.
Alltså de belysta älgarna är ju aningen mera tilltalande än dom jag visade i dagsljus. De är fortfarande inte riktigt i min smak. De är liksom för vita, eller rättare sagt omgivningen är för tråkig. Minns när dom stod vid obelisken och var belysta från olika håll och i olika färger. Då gillade jag dom.
Du ska ha tusen tack för en toppen skyltning, och stort tack för länken också:-)

Geddfish ♥ sa...

Jättekuliga och vardagsnära skyltar i en salig blandning! Gillas. Och bilder med humor går absolut hem!
Fina bilder på dig och lillasyster!
Jag ska ju snart till stan, undrar om jag får syn på dessa älgar? Vem vet.
Skyltsöndagskram!

Ami sa...

Vilken fin bild på dig och lillasyster!
Och älgarna är ju underbara :)
Kram

znogge sa...

Älgarna är verkligen superfina och pryder minst sagt sin plats.

Kram och god måndag för nu är nya veckan här.

House and Garden by Bia sa...

Roliga skyltar ;))
Och så fina ni var som unga...och det är ni ju nu också, hihi...fast jag har ju inte sett din syster, men jag antar det iaf ;))
Ha en fin vecka...och nu får vi snart börja pynta och det har jag förresten redan börjat med, haha...
Kram bia

Ditte sa...

Tack för härliga skyltar! Klart uppiggande! Första skylten är talande. På mintid köpte jag frukt och bjöd på och lite godis. Inget kaffe och kakor om inte föräldrar kände sig manade. Tvåan är trevlig motionsform. Fin bild på dig och "syrran" och skyltar har ni. Och visst lyser älgarna upp. Kan behövas hemma i mörkret.

Kram och trevlig kväll.