lördag 18 november 2017

Back on track

Så här såg det ut vid KS huvudentré igår kväll när jag kom till jobbet med bussen. På jobbet var det kaotiskt när vi kom, en kollega fick vända i dörren direkt och åka till ett annat sjukhus då en nära anhörig blivit akut sjuk,  och jag skulle till på köpet vara passansvarig! Nåja, natten gick fort och inga större incidenter,mer än att vi fick hänvisa ett par kvinnor till andra sjukhus. Mycket skönt att gå hem i morse. Efter sömn och mat är det strax dags för natt nr 2 av 3.

8 kommentarer:

znogge sa...

Intensivt med andra ord men skönt att allt ändå gick planenligt.

Kram

Ditte sa...

Vacker och lusande entré, emn det räcke rliksom inte alltid- Skönt att det var tämligen lugnt men illa att behöva anvisa till andra sjukhus.
Förstår att du behövde din vila.
Önskar dig en lugn jobbnatt. Men det är väl att ta i.
kram!

House and Garden by Bia sa...

Du har verkligen ett annorlunda jobb !!
Hoppas din dag varit bra...här snöar det för fullt nu och det ska snöa hela natten. Får se hur vitt det är i morgon !!
Jag vill verkligen ha en vit och lagom kall vinter !! Inget slask och blask för mig, nää...
Ha en fin söndag !
Kram

BP sa...

Att vara passansvarig efter långledighet är kanske inte så himla dumt ändå. Då hinner man liksom inte fundera så mycket utan man går på "autopilot" och koncentrerar sig precis på vad som ska göras och då går natten fort. Å du som är så erfaren är helt rätt person för det!!!
Hoppas på en likadan natt nummer 2!

BP sa...

Glömde ju säga - gillar LEDarna i träden! De borde finnas där året om, för även under sommaren blir det ju faktiskt mörkt sent på kvällen.

Ama de casa sa...

Skönt att det inte var en värre natt ändå! Hoppas det gick bra för din kollegas nära anhörige också.

Gomorron på dig - hoppas du har sovit gott! :-)

Ami sa...

Kan tänka mig att det är tufft!
Men som jag har sagt innan, det är tur att såna som du finns!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Välkomnande entré. Kram