söndag 19 november 2017

Skyltsöndag

Söndag och BP:s skyltsöndag förstås! Lite kul från nätet först....

Man gör vad som helst för ESC-biljetter!

Tror att jag haft den här skylten med förut, men den tål att upprepas, finns på Stinsen i Sollentuna.

Här kommer foton från Gran Canaria. Joggade ju förbi det hotell vi bodde på för några år sedan och tog en bild.

Men vi trivdes bättre på detta hotell, med vackra skyltar i entrén!

Det gick ingen nöd på oss!

...och så lite kul igen...


Detta är ingen skylt, men en helt ljuvlig bild som dök upp på Instagram, underbara lilla ön Cameo island på Zakynthos, vi har varit där vid två tillfällen, och de enorma lakanen fladdrar så skönt i vinden, under dem kan man bada i det ljumma vattnet...saknar Grekland! Nu dags för natt nr 3...

6 kommentarer:

znogge sa...

Visst saknar man sol, värme och bad nu. November är inte kul :-(

Kram

Ditte sa...

Härliga skyltar ocj jag fastnade för fler. Tur att inte jag heller heter Sofia. Julafton är inte min grej och mellon tittar jag på- men den är inte heller så viktig. Dock kul ibland. Och ESC tittar jag på. FRiskis &Svettis skylten är fräck och detta att få folk att vilja är ju inte så enkelt.
De vackra entréskyltarna förstår jag ni gillade, det gör jag också. Inget fel heller på temperaturerna.

Önskar dig en hyfsat lugn natt, men semester blir det nog inte.
Kram!

BP sa...

Hahaha! Som du vet är jag ingen Mello fan, men även jag skulle rösta på Mello, för jul är än mindre min grej:-)))))
Friskis & Svettis skylten inne på Stinsen måste ha hängt där i år och dag, för den minns jag väl. Fast det borde ha varit du på bilden bara;-)
Å skyltarna samt fotot från Gran Canaria tackar jag extra för - sommar, sommar sommar:-)

Å du, vilken tur att jag heter BP och inte Sofia:-))))

En skyltning som fick mig att skratta hela vägen. Tusen tack för den och länken:-)

Åke sa...

Julaftonskykten skylten skulle få min röst med 99 % Mello får ynka 1 % Kul att få se skyltar från världens alla hörn 🤗

Ama de casa sa...

Haha! Jag väljer Schlagern, även om jag älskar julen. Men själva julafton är inte speciell för mig :-)

Phu! Tur att jag inte heter Sofia jag heller!

"Känn att du vill" var bra. Det kommer jag nog inte att göra ;-)

Ha en skön ledighet nu då när du vaknar!

Ami sa...

Jag är varken någon mello eller julmänniska. Däremot älskar jag sol och sommar :)
Och jag är också glad att jag inte heter Sofia ;)
Kram