söndag 23 juni 2019

Skyltsöndag

Idag hann jag vakna innan frukostbordet blev bortplockat! Ingen idé att ställa om dygnet , ska ju jobba i morgon natt igen! 


Haft en fantastisk underbar midsommarhelg i stugan!

Blev bjudna på Aperol Spritz av sonen med flickvän.

Grillat på kvällarna, vilken lycka!

Kvällsbild...
Idag är det söndag, och det betyder BP:s skyltsöndag. Denna bild tog jag på systembolaget.

Sill hör ju midsommar till, och fotbolls-VM pågår nu, ja inte för Ronaldo, men ändå, hittade denna roliga bild!

Vi fortsätter med midsommartemat...

...eller den här! 
Nu är vi hemma igen efter denna fantastiska helg i Roslagens famn och laddar om för en ny jobbvecka.

6 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken härlig helg i Roslagen. Skönt för dig med lite avkoppling.
Jättefina skyltar och visst blev det lite skratt. Ska visa sillburken för barnbarnet Max som är Ronaldofantast.
Känns lite knotigt med burkar under kudden men tanken är ju god. Undrar om jag ska slå till på uppmaningen i sista bilden. Men det är nog för sent...
Kram!

Åke sa...

Ja den där lipsillen håller jag mig undan... nej inga burkar under kudden en forstsatt trevlig arbetsvecka nu, jsg semestrar på jag 😂

BP sa...

Visst var det en helt underbar midsommarhelg, som var mera undantag än regel. För det mesta brukar det ju regna under Midsommar, vilket det även gjorde ifjol trots att vi hade världens varmaste sommar på 300 år då. Härligt att ni kunde njuta för fullt och att även din man var ledig.

Skyltarna är härliga! Kul att du också trotsar fotoförbudet på Systemet. Det gjorde jag nämligen också:-)

Sillburken med Ronaldo - japp, där satt den;-)

Du är en baddare på att hitta roliga skyltar på nätet. Love it!

Tusen tack för ditt fina bidrag och länken:-)

Ama de casa sa...

Haha! Du är verkligen duktig på att hitta roliga skyltar på nätet :-)

Dom hade en bar här där det fanns ett gäng olika varianter på samma öl att beställa i olika storlekar och glas. Tänkte testa oss genom listan (i rent studiesyfte ;-) ), men dom hann lägga ned stället innan vi kom till skott.

Ni har det sååå himla fint där ute i stugan! Mysigt :-)

dianasdrömmar sa...

Vilken härlig helg ni har haft kram

Paula sa...

Vilken lipsill, den måste smaka ganska urvattnad! Håller mig nog till matjessillen fortsättningsvis. Du tränar, du jobbar, du firar, oj vad det går. Det känns lite som att aktivitet ger energi, här är det lite tvärtom mellan varven. Ha en fin fortsatt sommarvecka innan ledigheten tar vid