fredag 10 oktober 2008

Schemapyssel och skolskjuts


Ledig ännu en helg! Att lägga sitt schema själv har sina för och nackdelar.Har nu varit ledig i 9 nätter,jobbat en natt och haft en utbildningsdag,och har 4 nätter till ledigt,sen börjar jag jobba intensivt,två helger på raken! Eftersom vi måste diffkorrigera i schemat så vi blir jämnt fördelade,så blir schemat inte riktigt vad man tänkt sig från början...
Nåja, fördelen är ju att man kan lägga in om vetotid,när man inte alls kan jobba, och det är ju bra vid speciella tillfällen när man behöver vara ledig.
Men nu är det dax att lägga jul och nyår,då blir det alltid lite struligt...för vem vill egentligen jobba någon av dessa storhelger? Men någon måste,inga kvinnor vill ju knipa för att vi har stängt! Jag har frivilligt lagt in om att jobba julafton och juldagen. Vill hellre vara ledig nyår! Även fast nyårsafton är lite kul att jobba...vem förlöser 1:a barnet på det nya året,vilket sjukhus blir det i stan?
Än så länge är det oktober,och idag vaknade jag ovanligt tidigt,kl. 07.40..och upptäcker att äldsta sonen försovit sig! Så det var bara att rusa upp och skjutsa honom till skolan. Och när jag sen i lugn och ro myste i sängen med min frukost så ringer son nr 2 ,som står vid busshållplatsen och ingen buss kommer...så det var bara att rusa ut igen,köra honom till tåget,som han missade,så det var bara att köra honom till samma skola också!!! Gissa om jag var arg! Stackars son fick ta emot endel utskällning om tåg tider och busstider som inte stämde....och att jag inte var någon skolskjuts!
Sen stress med inköp och en joggingtur innan fredagsmys med hembakad pizza och ett gott rödvin!
Och nu börjar idol!!

Inga kommentarer: