lördag 20 februari 2010

Ikväll gäller det!

Är så glad att jag inte behöver gå utanför dörren idag i detta snökaos! Laddar inomhus med jympaövningar,schlagers och förbereder snacks till ikväll! Kompisar kommer över och tittar på Melodifestivalen här:)

Hoppas Alcazar tar sig till Globen,de är underbara att se på! Förra årets "Stay The Night" har jag inte tröttnat på ännu,och självklart var det min slutlåt på förra terminens jympapass.

Vet inte om årets låt är lika bra...men den lilla snutten man får höra på svt låter helt okey. Ja,Johannes är nog tyvärr chanslös ikväll. (Ja,Anni,låten lät lite tjatig,men det är ju bara en minut man får höra,hoppas resten är bra!) Jag tror på Timoteij,men även hårdrockstjejernas låt är bra. Många tror på Erik Linders fina sommarvisa..liksom Gettys afrikanska låt....

Darin är visst redan i Globen typ...

Ja,det blir inte lätt..låt bäste man vinna! Jag håller i alla fall tummarna för Johannes jag,hoppas på ett bra framträdande :)

5 kommentarer:

imse sa...

Jag har som vanligt inte tjuvlyssnat. Det verkar ju vara killarnas år och Darin är som sagt redan i Globen.
Jag håller på Elin Lanto, för hon är ifrån min stad!

Kram

Anne-Lie sa...

Har inte hört något ännu - men ser nog kvällens omgång eller så blir det sport!oo

Solen sa...

Darin till Globen! Så klart!! Det handlar ju om vem europeerna röstar på. Darin slår internationellt. Han är stor i Tyskland och är turkisk kurd. Han får många röster internationellt. Är det inte så man måste tänka?? Inte bara vad man gillar själv??Fast jag gillar grabben också, så det gjorde inte ont att rösta på honom!! <3

Strandhs Mia sa...

Japp det blev ju Darin och tjejerna..rätt tippat, och den är ju för bra Darins låt... tycker jag :)
Kram kram

Anni sa...

Darin lät ungefär som de svenska bidragen brukar låta - jag tror att de bklonda tjejerna kan vara en exotisk kick ute i Europa och att låten kan gå hem, den har i alla fall fastnat!

Men nog sjöng Johannes uselt?