lördag 6 februari 2010

The winner is: Dolph!



Eller hur,visst gjorde han succé Mr Lundgren?! Synd att han inte är med i Sandviken nästa vecka...när jag är på plats,troligen på parkett,så håll utkik ;)

Ja,vad säger man om kvällens tävling. Några av mina tips gick hem. Ola direkt till final. Jag gillar låten,men framförandet var väl sådär.

Jessica inte till final,men väl till andra chansen. För Linda och Anders blev det tack och adjö. Anders sjunger ju gudomligt bra,och jag ville så gärna att den skulle gå vidare,ringde t.o.m på den låten,men icke...

Överraskande bra var ju sångaren i Pain of Salvation..ojojoj....kul att de gick vidare till andra chansen.

Salems låt,ja,jag vet inte ja...måste kanske höra den fler gånger...fastnar inte riktigt på en gång.

Läckra Jenny Silvers låt kommer jag säkert att dansa till framöver. Frispråkar´n var ju kul,men inte min smak.

Som sagt,Dolph är namnet man kommer ihåg i afton!

6 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Jag tillhör dem som gillar Salem, tycker han har ett så härligt driv i sina låtar även om kanske inte var helt tydligt i denna. Sen håller jag med dig om att Anders hade en röst som få av de andra men det kändes väldigt musikaligt.

Lovar att hålla utkik nästa vecka;-))

Anni sa...

Snälla rara, kan du berätta för mig vad Dolph gjorde som var bra? Jag tyckte att han var förskräcklig!
Och Christine skrek som om hon var kampsportsledare på något barnprogram...

Låtarna? Jo, jag gillade Salem även om jag knappt hörde någon vers i hans låt, mest refräng. Min favorit var Vägsaltet, men den passar inte i den stora finalen...
Och att Anders låt heter The Saviour förstår man väl inte när han mest sjunger Il Salvatore? Men jag älskar hans röst, tycker att han är en fantastisk sångare!

Men jag såg programmet i efterskott, inspelat, kom direkt från Verdis opera "Simon Boccanerga" med Placido Domingo, så jag var minst sagt fel målgrupp just igår kväll... ;-)

Susjos sa...

Jomen Anni, han drev ju med sig själv den store Dolph...
Jag tyckte det var kul underhållning jag!

Javisst är Anders röst magisk! Vet ej om den går att jämföra med Placido Domingo dock??!!

anne sa...

Jag såg och lyssnade på halv kapacitet, så egentligen var det bara Dolph jag verkligen såg och hörde. Jag tror ändå att han sjöng playback, tror inte du det?

Susjos sa...

Visst var det playback,tror t.o.m att han sagt det i tidningarna att han sjöng in i förväg,den gode Dolph :)

Helga - precious sa...

Dolph var överraskande bra och rolig!

Bäst var Pain of Salvation enl. min smak. Salem gillar i vanliga fall jag men det var ju samma textrad om och om igen i den här låten. För tjatig tycker jag.

Kul för dig att få vara med snart!