måndag 1 november 2010

Ryggont


Jo,jag har haft lite ont i ryggen de senaste dagarna. Har stretchat och knaprat diklofenak. Idag när solen sken på vardagsrumsfönstren så insåg jag att de måste tvättas,sagt och gjort,medans matbrödet stod i ugnen så tvättade jag fönstren. Sen började jag städa skafferiet. Upp och ner på en stol. Ajaj,va ryggen gjorde ont...hm... sen ut och övningsköra med yngsta sonen,skönt,då fick jag sitta still. Jympa ikväll kl. 18,nej,det gick bara inte,fick kontakta alla basledare för att försöka få in en vikarie. Inte lätt,verksamhetschefen på F&S fick rycka in i kväll och köra mitt pass. Själv har jag legat på spikmattan,tagit ett varmt bad-och nu ska jag ta mej till jobbet. Men ryggen känns inget vidare...hm...

11 kommentarer:

Tant Janet sa...

Vad bra att du la in en bild på spikmattan, du fick mig att köpa en för ca 1½ år sen, nu har den legat under sängen några månader, hade nästan glömt den. Jag som sov på den varje kväll i över 1 år...

Tess sa...

Nä men usch din stackare! Men hur vore det om du skulle försöka hålla dig lite lugn när du har ont i ryggen??? :)
Var rädd om dig nu och putsa inga mer fönster!
Kram

Anni sa...

Aj, nu igen? Har du inte en karl som kan putsa fönster? Det kan min!

4U2 sa...

Kan trösta dig med att så länge den inte behöver åtgärdas med operation är en spikmatta härlig.

Anne-Lie sa...

Men vad illa med din rygg - tycker mig känna igen detta med att du har rygont! Hoppas spikmattan och allt det andra gör susen!

Anna sa...

Åhh va jobbigt med ryggont, de är inte skönt.
Jag har inte provat spikmattan ännu, ska nog låna hem dottras och se hur de känns.
Finns många som sover hela nätterna på den.
Hoppas du blir bra snart.
Kram Anna

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Ta det lugnt med ryggen du! Det kan bli värre u know.

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Å ja, jag finns på två ställen nu igen! :D

4U2 sa...

Min natt inatt blev något bättre än de som varit. Antingen för att jag blundade mig till den eller/och för jag tog ett extra piller enligt sköterskans rekommendation (tror det blev kombinationen). Hoppas din rygg är bättre nu.

Eva sa...

Det går inte över förrän du vilar - se till och vila hela dagen idag!

Kram Eva

Susanne sa...

Ajajaj, inte kul att ha ryggont. Hoppas att det släpper något och att du kan jobba. Som barnmorska har man väl inte alltid den "bästa ställningen".... Kram