fredag 17 maj 2019

Tel Aviv fredag

 Sådär ja, nu fick jag till en fin bild från gårdagens uppvaktande av John Lundvik och The Mamas inför semifinalen igår! Idag var det jobb som gällde, bussen ut till arenan och där stå vid fandesk och hjälpa till för press och fans att rösta på vem man vill ska vinna i morgon. På kvällen var det dags för genrepet ( som juryn baserar sina röster på) . Sena kvällar blir det, då showerna börjar kl.22 och ikväll skulle vi lyssna på 26 bidrag...men vilka bidrag! De flesta är så bra, men John är bäst! Fast Australien har verkligen ett annorlunda bidrag där artisten var högt upp på en pinne och sjöng! Norge är bra liksom Schweiz, och Italien ...och Cypern... ja det kan gå hur som helst!!





5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Så ni jobbar också - betalar det biljetterna, tro? ;-)
Kul att ni är så otroligt engagerade och får så oerhört mycket tillbaks för det också :-)
Ikväll gäller det! :-)

Freedomtravel sa...

Vad kul!!! :)

Znogge sa...

Ja, det blir spännande i kväll! Själv har jag bara hört Sveriges bidrag och kan inte uttala mig än ;-)

Kram och ha en härlig schlagerlördag!

Ditte sa...

Jätteroligt! Och lite extra förstås med jobbet att vara behjälplig.
Jag har faktiskt lyssnat igenom alla bidrag men en del höll jag på att somna av så trista tyckte jag de var. Jag vill helst minnas biten när jag hört den, i alla fall 30 minuter efteråt, och hitintills är det nog bara Estlands bidrag förutom Sveriges jag kommit ihåg.
Men visst ska vi se/lyssna till finalen och hoppas på John Lundvik. Håller tummarna.
Kram och ha en härlig kväll.

BP sa...

Tänkte säga samma sak som Ama. Hoppas ni får biljetter som "lön";-)
Ska bli kul att läsa om ert omdöme imorgon - typ rätt eller fel låt vann. Njut av finalen nu som börjar om mindre än en halvtimme!