söndag 14 augusti 2022

Skyltsöndag

Vilken varm härlig dag, varmast i lägenheten, så jag tog cykeln och brassestolen ner till Brunnsviken idag igen för lite svalka, och hann lyssna på två sommarprat, är så lycklig att jag kan höra igen, har ju haft så svårt att lyssna på radio förut innan jag fick mitt ci-implantat!
..och idag badade jag också, heelt ljuvligt! Tog helt enkelt med mig väskan ner till den lilla stranden, där den fick stå medan jag doppade mej.


BP:s skojiga skyltsöndag idag, denna maskin stötte jag på vid S:t Eriksplan i fredags...


Någon av dessa städer kommer att få ESC nästa år, schlagerväninnan och jag har bokat hotell i alla dessa städer, jag har bokat i Leeds, Liverpool, Newcastle och Sheffield, kompisen har bokat i de andra städerna. Jag har avbokat i Brighton och kompisen har avbokat Bristol som inte är aktuella att få hålla ESC.  Nu får vi hoppas att vi har rätt datum för ESC-veckan! 


Här en kul text från BB-avdelningen i Boden anno 1965 där min kompis Y är född, och detta kort fick hennes mamma, det är mycket mer text, men tycker att framför allt de sista raderna är lite "roliga"!


Så lite tokigheter från nätet...
Vid en laddningsstolpe vid kyrkan i Uddevalla syns denna skylt
Mera "skyltar" om bilar....

Orsakullan undrar idag i sin bloggutmaning: 

14. En vacker plats…
....är helt klart en sommarkväll vid stugan i Roslagen...



 

8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ett riktigt härligt Skyltsöndagsinlägg med lite av allt det goda i livet.
Vilka bilder du har fått till Susjos! Strålarna som nästan slickar dina tår, sommarstugans kvällssol osv. Ljuvligt!
BB-brevet till alla mödrar är också fint och absolut det sista stycket. Det är ju snudd på lustigt hur hemskt det har varit att föda barn, att man nästan miste livet på kuppen (vilket de gjorde förr ganska ofta förstås men det var då det). Så lätt det är att skrämmas...
Hoppas nu att ni har hittat rätt hotell, rätt tid och kan avboka de andra. Det märks att ni har vanan inne att vara ute i god tid. Lycka till!
Kram

znogge sa...

Liverpool vore väl en spontan hit känner jag :D Smart att boka alla :D

Kram och god söndagskväll!

Åke sa...

Förstår att du gillar den platsen :)

Anna i Portugal sa...

Kul skyltar som vanligt hos dig. Hoppas era förberedelser för ESC håller hela vägen!

Ditte sa...

Roligt och snyggt skyltat och med stor variation. Skrattade gott åt nätskyltarna och läste med intresse texten från BB avdelnigen i Boden. Tänk så det var.
Pensionerade automater är det gott om. Tyvärr. Här kunde man ju också lätt kolla sitt saldo på SL kortet.
En skön dag vid Brunnsviken blev det och roligt att du nu kan höra på radion efter ditt ci-implantat. Är så glad för din skull.
Fina bilder!
Och stugan i Roslagen är verkligen fin.
Kram

BP sa...

Jamen visst var det ytterligare en helt ljuvlig dag. Vilken sommar, nästan lika fin som den 2018. Men det var nog bara du och jag som gillade värmen då:-)

Har inte åkt kommunalt sedan pandemin bröt ut, så jag kan tänka mig att det är en helt ny "värld" nu. SL-appen har jag aldrig haft installerad så...

Kul att ni redan nu är i full gång med bokningarna för ESC. Håller tummarna att det blir Birmingham som får ESC. Den stan är hur cool som helst med alla kanaler:-)

Rådet att inte berätta skräckhistorier om förlossningar stämmer ju än idag tycker jag.

Kyrkan måste uppenbarligen "förnya sig" den med - hahaha! Rolig skylt:-) Sista skylten - hahaha:-)

Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

Paula sa...

Vilken fantastisk BB-text! Min mor skrev om skräckupplevelsen att föda mig i "Boken om mig". 60 timmars plåga och till sist förlösning med tång! Själv låg jag i födsloplågor ett dygn innan det blev akutsnitt...puh.
Texten är ändå väldigt omsorgsfull och inte utpekande eller sträng, men ack så lång! Skylten Jag har gått i pension trodde jag först var avsedd just för oss pensionärer, där vi kunde skaffa pensionärsbiljett till rabatterat pris...Resebolagen är inte lite fräcka, fick härom veckan veta att när man betalar med betalkort ombord på bussen är priset minst 20-30% högre! Och vem handlar med betalkort, jo pensionärer. Oj nu gick jag igång. Flåt, nu säger jag bara fina skyltar, lycka till med hotelljakten, när avgörs platsen?
Kram

Guldkryckan sa...

Fint skyltar igen, bra jobbat.
Jo, fler och fler maskiner får ju pension numera, tekniken utvecklas hela tiden.
Vilken bra tanke där, boka innan man vet var någonstans, smart tänkt.
Hoppas det går vägen. :)

Ha det bäst.