måndag 17 juni 2024

Glad semestermåndag!

Verkligen en glad måndag, för nu börjar min semester. Vartannat år har vi tidig semester som börjar vecka 25 och vartannat år har vi sen semester ,som då börjar vecka 29. I år var det dags för tidig semester för mig. Regionen vill dock att vi har tre semesterperioder...

Carita håller i temat "glad måndag".

Jag började min semester med att sova drygt tre timmar (!) efter nattjobbet, en ganska intensiv natt, och galet nog låg vårt journalsystem nere under natten ett tag, ja i hela regionen var det! Värst förstås på förlossningen som hade ännu mer att göra, en av mina kollegor hann med 4 födslar i natt!
När jag vaknade till så gick jag i alla fall ut på en promenad nere vid Brunnsviken, en skön start på semestern.
Tyvärr har den vitkindade gåsen tagit över stranden vid badbryggan och deras spillning ligger överallt, dock är deras ungar väldigt söta i alla fall.
På andra sidan sjön syns Naturhistoriska museet.
En vacker kväll...
..och en fin start på semestern!


 

11 kommentarer:

femfemman sa...

Och så sägs det att föds för få barn!
Vackert vid vattnet, men rent bedrövligt med förorenande fåglar.
Ha en fin semester! Kram

BP sa...

Du kunde knappast fått en bättre början på din semester - sol och 22 grader och bubbel på det. Gissar du du kommer sova ovaggat efter bara tre timmars sömn, men nu är det ju semester så... NJUT!!!

Hanneles bokparadis sa...

Härligt! Jag trivs med att inte ha så mycket fasta tider 🙂

znogge sa...

Det var en imponerande mängd förlossningar att hinna med.
Vilken bra första semesterdag det blev. Hoppas den fortsätter i samma anda.

Önskar en god kväll!

Kram

Äventyret framtiden sa...

Spillningen är förarglig men ungarna är jättegulliga och ungar föds det på löpande band på ditt jobb. Njut av semestern så mycket du kan och orkar. Den börjar bra!

Kram

Guldkryckan sa...

En fin start på semestern, riktigt underbart.
Dela upp semestern i tre delar låter ju "sådär", fast jag tar en andra del av min semester på höstlovet men det är ju inget önskemål ifrån arbetsgivaren.

Tack för jättefina sommarbilder. :)

Ha nu en fin tisdagseftermiddag.

Hannas krypin sa...

Så härligt med semester. Mindre härligt att journalsystemet låg nere. Skönt att slippa tänka på det under semestern.

Anna i Portugal sa...

En sol som välkomnar dig till din semester och söta gåsungar :) Hoppas du får en härlig semester, som jag tror vi får följa här..!

Annika sa...

WOW, fyra förlossningar på en och samma natt för en barnmorska. DET måste vara mycket?
Glad att du har semester nu, härligt. Jag vet att du kommer att utnyttja varenda dag. Ser fram emot att se vad du kommer att hitta på.
Jag är trött på kanadagäss och vitkindade. Vi har så många av dem också.
Kramar!!!

Ditte sa...

Skönt nu med semester för dig. Men intensiva dagar innan. Och att ge sig ut i det vackra vädret efter lite sömnförstår jag kändes bra. Likaså att fint att fira in semestern med lite bubbel.
Önskar dig nu många sköna dagar.
Kram

LillaSyster sa...

Njut nu av flera veckors ledighet!