fredag 5 juli 2024

Fem en fredag


 Idag hyrde min man ett släp och såg till att bli av med lite skräp på tomten, med god hjälp av sonen.

Vädret har det varit lite si och så med, när solen sken var det riktigt skönt, men kalla vindar och en hel del moln gjorde det en aning svalt idag. Men visst har vi lekt en hel del ute med Samuel, och en hel del inne med bilarna och garaget !

Elisamatildas fem en fredag fortsätter med temat : Sommarfrågor III.

1. Vad är det längsta du reser i sommar?

September räknas väl inte som sommar, då är det tänkt att vi ska åka till Grekland. Men i sommar blir nog det längsta vi åker till Tällberg, måste ju få komma upp till mitt kära Dalarna!

2. Hur spenderar du en regnig sommardag?

Nu när jag med mitt CI kan lyssna på radio igen, så blir det säkert en del sommarpratare på P1 som jag lyssnar på en regnig sommardag.

3. Blir det någon spontan utflykt i sommar?

Min semester är snart slut, men jag hoppas på någon spontan utflykt innan jag börjar jobba igen!

4. Vad är något du vill göra i sommar?

Umgås med nära och kära, och det gör vi nu för fullt!

5. Har du något smultronställe där du är nu?

Att få vara här på landet i stugan, det är verkligen mitt smultronställe!



9 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Vi ska också till Grekland i sommar, till ett nytt ställe - ingen ö!
Hoppas du har det fint i ditt paradis, med hela familjen!

BP sa...

Älskar dina bilder från Rådmansö, för det är verkligen ett smultronställe.
Vädret var minst sagt konstigt idag - en typiskt svensk sommardag... Det ser i alla fall betydligt soligare ut hos dig än vad det gjorde här...
Kul att din man fick hjälp av sonen att göra röjningsjobbet. Absolut ingenting för kvinnor att hålla på med - hahaha;-)

Så ni ska också till Tällberg igen. Har ju fått min dos av Dalarna av Yvonne och ser fram emot att få läsa dina inlägg därifrån:-)

Hanneles bokparadis sa...

September är absolut sommar! Min mor älskade Grekland, värmen gjorde gott för hennes värk.
Jag röjde också med sonen, vi klarade oss utan släpkärra.

Anna i Portugal sa...

Skönt att fått hjälp att rensa i stugan. Tänker att ni alla hjälps väl åt med det som ska göras eftersom ni alla kan njuta av paradiset. Trevlig lördag!

femfemman sa...

Fint att ha sitt smultronställe... och kunna vara där.
Klart att du måste ta en tur "hemåt". Ha det gott!

Znogge sa...

Stugan är verkligen ett härligt smultronställe även om vädret är som det är. Det måste kännas bra att ha en resa att se fram emot. Vi satsar också på att åka i september men vart är inte bestämt än.

Önskar en härlig lördag!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Riktigt härligt ställe ni har, somrigt och röd stuga med vita knutar :)
Lite jobb hör ju till men det är också skönt att röja både på tomt och hemma, sedan då jobbet är gjort.
Ha en finfin lördag!

christian sa...

Ååh, Tällberg är ju en av Sveriges vackraste platser!

Paula sa...

Såg på nyheterna att campingarna här ökat med mellan 70-80 procent redan i sommar, många europeer som brukar åka söderut vill inte till hettan utan åker hit upp istället! Klart att du också måste komma o andas lite frisk dalaluft!
Kram