tisdag 30 juli 2024

Fin tisdag


 Kunde ju ha önskat mej en lugnare natt på jobbet, men natten gick fort, och det var underbart att få lägga sig i sängen i morse! Skönt nog var det en enkelnatt, så nu är jag ledig igen i några dagar!

En kort video från Diggiloo på Dalhalla och denna duktiga tjej : Cimberly Wanyonyi från Skellefteå kammade hem vinsten i TV4:s Idol 2023

En till som kan sjunga är Andreas Weise, lyssna bara på detta korta klipp!


Efter några timmars sömn så var jag redo för en middag ute i sommarkvällen, vi gick helt enkelt till den lokala Grekiska kolgrillen där vi njöt av lite grekisk sallad, och sen blev det en lammfilé souvlaki för mig. Härligt att kunna sitta ute och njuta av sommarkvällen.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Visst har de sångröst!
Vilken trevlig sommarkväll det blev och så smidigt och trevligt att äta på lokal. Grekisk mat brukar vara god men just lamm väljer jag alltid bort. Nåja, det finns ju alternativ.

Önskar en god kväll nu!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Så himla gott du åt, souvlaki ...lamm gillar jag.
Skönt att du är ledig några dagar igen och att solen skiner.
Kram

BP sa...

Dregel, dregel!!! Så jag saknar den Grekiska Kolgrillen här i Täby. Den försvann strax innan pandemin, men jag kan lugnt säga att vi var stammisar där.
Härligt med bara en "singelnatt". Då kan du ha roligt i några dagar/kvällar:-)

PS. Din man verkar inte vara lika intresserad av OS som av fotbollsmästerskap. Ungefär som jag då;-) DS,

Hanneles bokparadis sa...

Grekisk kolgrill låter mums.

femfemman sa...

Diggeloo kommer till grannsamhället på fredag, ser jag. Men då är malmöfamiljen på besök, så jag behöver inte fundera på om jag ska gå dit.
Supergod "kvällsmat".
Önskar dej fin ledighet...

Anita Berglund sa...

Ljuv musik och god mat! Har aldrig hört denna tjej tidigare, tänker direkt på Whitney Houston.
Kram 💜

Ditte sa...

Fina upplevelser med er från Dalhalla Har aldrig sett Idol så den här tjejen var helt "ny" för mig. Andreas Weise gillar jag verkligen.
Trevligt och inte minst gott att njuta på uterestauranger i det sköna sommarvädret.
Kram

Guldkryckan sa...

Skönt med lite ledighet förstår jag, egentligen borde man bara arbeta varannan dag, eller var tredje till och med, hade passat mig ypperligt. :)
Grekisk mat uppskattas av undertecknad, helst utomhus förstås.

Ha nu en fin fortsatt kväll.