söndag 28 juli 2024

Skyltsöndag och Diggiloo på Dalhalla


Godmorgon från Tällberg, vi slapp regnet idag, fast det såg illa ut under dagen.

Inledde dagen med en hotellfrukost, där även det fanns min favorit Gustafskorv!

Vi började dagen med att åka till Leksand och …
…Leksands brödbutik, köpte inga stora kartonger med Leksands bröd som många gjorde, men ett par paket blev det.

Så många turister där redan tidigt på dagen. Dock inga med på bild!

Siljan igen…får inte nog av dessa vyer!



BP: s  http://bp-computerart.blogspot.com/ skyltsöndag, så några skyltar kommer här…
Ingen skylt, men en lustig staty?
Undrar om vi fick Rättviks glass i gårdagens dessert, glömde att fråga! 
Vet att jag haft med denna telefonkiosk förut när vi varit här i Tällberg, men här kommer den igen!

En hög med skyltar på anslagstavlan.
Blir påmind om Classic car week i Rättvik…

Redan klockan 14 var det dags för en tre rätters middag innan vi skulle åka vidare till kvällens show på Dalhalla. Goda betor med torkad fårost och dressing till förrätt, röding till varmrätt och en mandelkaka med bl.à rabarber smakade helt okey.

Vilken lycka när jag ser att vi får åka med Leksands ishockeyklubbs buss till Dalhalla!!!

Fantastiska Dalhalla, tror det är 6:e gången vi är här. Träffade såklart på bekanta, världen är liten!
Diggiloo har vi sett några gånger, men alla tidigare gånger vid Ulriksdals slott i närheten där vi bor, lite annorlunda att se dem i Dalhalla.
Mycket beror förstås på vilka artister som är med, lite avslaget kanske i år. Men absolut många fantastiska nummer, bl.à Liamoo med sin senaste Mello-låt Dragon. Fick gåshud av Idol vinnaren Cimberlys fantastiska sång, liksom Anders Bagges mello-låt.
Andreas Weise sjöng ”She” och gled in på en båt i slutet av showen, vackert! 
Det ingick vickning när vi sent omsider kom tillbaka till hotellet.

Avslutar med denna bild från vårt fönster för bara en stund sen, vilken dag och kväll vi har haft! 





6 kommentarer:

BP sa...

Kan lugnt säga att din Skyltsöndag är veckans höjdare. WOW säger jag bara. Och jag hoppas innerligt att Dalarna/Falun/Dalhalla utser dig som ambassadör.
Fantastiskt fina bilder och en Skyltsöndag utöver det vanliga skulle jag säga. WOW!!!
Om det är någon som njuter av livet till fullo så är det du och din man:-) Fortsätt med det!!!

Tusen tack för att du tänkte på Skyltsöndag och att du länkade:-)

LillaSyster sa...

Ett besök i Bageributiken är ju ett måste när man är i Leksand. Där åt vi vår första knäckebrödspizza, men det är många år sedan nu. Ha det fortsatt härligt!

Znogge sa...

Wow, vilken dag det blev och vilken kväll det blev! Ni har verkligen haft en kanonhelg med trevligheter samt god mat i fin miljö. Kan tänka mig att det blev en fantastisk konsert för miljön är verkligen spektakulär.

Kram och god måndag!

femfemman sa...

En bra dag! Det förstår jag.
Har besökt Dalhalla och åtnjuter "Rhapsody in Rock". Robert Welles med artister. Väldigt lång föreställning, minns jag.
Diggeloo har varit i Hestra ett antal gånger. Kommer dit i sommar också. Cykelavstånd för oss. ( En mil bort)
Ändå har vi aldrig varit där! Märkligt egentligen, med tanke på hur många evenemang som jag/vi besöker under ett år. Är nog grejen med utekonserter och folkträngsel som stör mej. Men på Dalhalla sitter ju alla på sin plats. Det gillar jag.
Ha det fint Kram

Ditte sa...

Vilken fantastisk dag och kväll. Perfekt att ni bokat ett "paket" där det ingick resa till och från Dalhalla. Tänkte på er och hoppades att det skulle vara vackert väder. Dalhalla är ju verkligen mäktigt. Absolut annat än Ulriksdals slottsträdgård men båda är ju en upplevelse på sitt sätt.
Jag var ju på Dalhalla och konserter många gånger i resejobbet och hade då alltid tur med vädret. Men just förra året när jag var där och såg en del av originaluppsättningen av Mamma Mia så ösregnade det. Gissa om vi var blöta.
Du har ju också skyltat så snyggt. Fastnade extra för telefonkiosken.
Varm kram.

Paula sa...

Tänk jag har aldrig varit i Dalhalla...det beror nog mest på att jag inte är intresserad av att lyssna på konserter så det stället hägrar inte riktigt trots sin stora skönhet. Kan inte minnas att jag sett de fina telefonkioskerna förut!Ser ett mycket väldolt hus bland vildvin (?) Så såg min släktings husfasad ut när jag var barn. Lite fräckt tycker jag. Den vita hästen har jag inte sett tidigare, stilren och snygg! Och den röda kärran.....wow