lördag 20 juli 2024

Lördag i Rörvik

Vaknade till sol och värme i Rörvik, mysigt att kunna sitta ute och äta frukost.
Ljuvliga planteringar hos våra vänner.
Vi tog en lång promenad på runt 8,5 km i omgivningarna, sen var det faktiskt skönt med ett bad i Bagghusfjärden ( tror jag det heter) trots ganska svalt vatten ( tyckte jag).
En fantastisk god bruschetta bjöd vår värdinna på till en sen lunch…
…med lite cava till…
Tiden går fort när man har roligt, dags för middag, och vad sägs om en grillad lax med god kryddblandning på…ingen bra bild på den dock…
…och en smarrig sallad med både jordgubbar och fetaost.
Foton som kommer i oordning när jag bloggar från min IPad! Midsommarstången nere vid stranden dyker upp här.
Sällskapsspelet ”När då då, Resor i världen” avslutade vi kvällen med.
”Mördarsniglarna anfaller”…nu är de på väg in i huset till och med!
Som sagt , foton i oordning, denna bild får avsluta denna härligt fina dag med våra goda vänner i Rörvik! 
 

6 kommentarer:

Znogge sa...

Vilken härlig och njutbar dag ni har hat! Äntligen lite sommar :D

Kram

femfemman sa...

Den salladen ser supergod ut! Och vackra blommor.
Mördarsniglar, det har vi sluppit ifrån. Är tacksam för det. Ha det fint på landet!

Guldkryckan sa...

De där sniglarna hade man ju helst varit utan, usch....!!
En sån fin dag ni fick, så underbart ju med gott på tallrikarna och i glasen, perfekt.

Ha nu en fin söndag också.

BP sa...

Y och T har verkligen en fantastiskt fin sommarstuga en suverän kombo av nytt och modernt. Smakfullt och så välkomnande. Och maten - dregel, dregel!!!

Anna i Portugal sa...

De är verkligen överallt de där sniglarna, vi hade inne också ibland. Usch. Fina blommor och söta skyltar.

Carita Liljendahl sa...

Bruschetta! Min favoriträtt, som jag nästan glömt bort!
Inbjudande terrass, fin plantering och ett dopp i havet eller sjön är aldrig fel!