måndag 29 juli 2024

Glad måndag

Idag sken solen när vi vaknade på Klockargården.
Efter en god frukost så packade vi och sa hejdå till Tällberg...

Såklart ville jag till Nusnäs och dalahästarna innan vi åkte hem, Classic car week ställde till det lite, sååååå mycket bilar, så igenom Rättvik ville man inte åka igenom helst, där var det köer.
Vi valde småvägar förbi Rättvik för att komma till Nusnäs, men det var köer där också pga vägarbeten, suck! 

 

Men skam den som ger sig, vi kom fram till Nusnäs, och där var det folk ska jag säga, men jag visste vad jag ville ha, en dop-present till Samuels lillebror, med text på, väntar lite med att visa den på bloggen. En häst till mej blev det såklart också, en vit dalahäst denna gång!
Sen bar det väg hemåt, via Falun där vi besökte min mamma och pappas grav på Skogskyrkogården.
En ganska glad måndag, Caritas tema, det värsta är att jag ska jobba i natt, så lite stressigt är det, och ingen sovmorgon fick jag i morse, så det gäller att hålla sig vaken i natt! 

8 kommentarer:

BP sa...

Härliga veteranbilar, även om de ställde till det med köer såklart. Nu är ni hemma igen efter en härlig helg i Dalarna som till och med bjöd på sol.
Med tanke på din "uppladdning" önskar jag dig en extremt lugn natt på jobbet. Eller kanske precis tvärtom, så att du inte hinner tänka att du är trött;-)

Znogge sa...

Så bra att doppresent till Samuels lillebror blev ordnat och en fin vit häst fick följa med hem till dig. Fint också att ni hann besöka kyrkogården.
Oj, det känns lite stressigt att inleda med en arbetsnatt men det går väl det med även om det inte är helt optimalt så klart.

Kram och glad måndag!

femfemman sa...

En fin doppresent! Och din vita, jättefin. Ha en lugn jobbnatt!Kram

Äventyret framtiden sa...

Vilka veteraner, den ena finare än den andra!
Ska bli roligt att se hurdan häst lillebror får. Din vita är fin, riktigt fin. Roligt med samlandet.
Ha en bra natt, hoppas du får ha det relativt lugnt.
Kram

LillaSyster sa...

Vilken bra doppresent =) tack för tipset! Håller tummarna för att det blir en behaglig natt på jobbet.

Carita Liljendahl sa...

Wau sådana bilar, och sedan den där grönskan på sista bilden - älskas av mig! Undrar om du byter bloggportal? Meddela gärna i så fall - så kan jag sätta rätt länk till din blogg från min.

Anna i Portugal sa...

Tycker det verkligen var en glad måndag! Så fin dalahäst.

Guldkryckan sa...

Nån gång ska jag göra ett ordentligt inlägg med alla mina dalahästar, finns en historia till flera av dem.
Hoppas ditt arbetspass utföll till någorlunda uthärdligt.

Tack för dina fina bilder, det uppskattas verkligen av undertecknad.

Ha det bäst.