söndag 1 september 2024

Dopkalas och skyltsöndag

Så var det dags för lille William att bli döpt i Österhaninge kyrka.

En fin gammal kyrka som har anor från 1300-talet!

Igår 80-årsfest, idag redo för dop.

Jajamen, idag blev det tårta igen!
Inte glömmer jag BP:s skyltsöndag, går tillbaka till mitt besök i Falun, som barn bodde jag nära detta hus som...

...Carl Larsson bott i :-)
I detta hus så låg Thunstedts glas och porslin, där jobbade min moster...
På denna skylt kan man läsa mer om huset.
En fin skylt på Stora Torget i Falun.
Mysiga Café Slussvaktar´n i Falun där jag träffade min gamla bästis.
Ett sushi-ställe i stan.
Bloggvännen Paula visade på mej denna häftiga klädbutik som jag besökte på min väg hem.
Falun, känd för sin korv! Det får bli allt från Falun denna gång.  Vilken fantastik helg detta har varit, jag är mållös!











10 kommentarer:

Ditte sa...

Vad fint med dop! Och att alla var så pigga att det kunde genomföras.
Trevligt med skylningen från Falun och samtidigt få ta en promenad där med dig. Och visst förknippar en Carl Larsson med Falun, men han är född i Gamla stan-
Kram

BP sa...

Nu fattas bara ett bröllop för att göra trissen komplett så att säga. Härligt med firandet av en 80-årsdag och kontrasten ett dop. Gillas skarpt.
Och din skyltpromenad från Falun är verkligen godkänd. Den stan är så otroligt charmig och bjuder på det mesta, till och med en klädbutik nästan med Paulas efternamn. Bra där!
Det måste ha varit riktigt roligt att göra en promenad på "Memory Lane" på orten där du växt upp och där husen du minns finns kvar. Jättekul!
Nu hoppas jag att du inte behöver jobba imorgon utan får en dag för återhämtning efter festhelgen.
Tusen tack att du skyltade och länkade:-)

LillaSyster sa...

Vilken skyltning! Och som sagt vilken helg du haft. Ha nu en ny bra vecka!

Äventyret framtiden sa...

Ett så vackert valv Williams dopkyrka har! Grattis till liten W:s dop!
Du själv ser så fräsch ut och tårtan den var minsann blå, säkert jättegod också.
Tack för vandringen i Falun, det är alltid roligt att göra vandringar med andra. Jag har bara varit på genomfart i Falun så för min del är det fint att kunna vara med lite från sidan om.
Ha en fin måndag Williams och Samuels farmor!
Kram!

Znogge sa...

Så fint med dop och vilken tur att det blev av som planerat. Det hade ju varit snopet att behöva ställa in. Vilken vacker kyrka och en god tårta dessutom. Även på minsta E:s dop blev det prinsesstårta. Hör liksom till tycker jag. En trevlig och festlig helg för er helt enkelt.
Önskar en glad måndag nu!
Kram

Hanneles bokparadis sa...

variation, dop och 80-årskalas!
Kanske dags för sushi snart

femfemman sa...

Snygg dress! Tårtan är jag lite betänklig inför. Ser giftig ut. Men säkert god, det förstår jag. Högtidligt med gamla kyrkor. Ha det fint! Kram

Guldkryckan sa...

Mat, öl och vin, vad mer behöver man? ;)
Dop är ju speciellt, enda gångerna jag besöker en kyrka, ja, bröllop också förstås men i övrigt blir det inte många besök här.

Ha nu en fin kväll.

Anni sa...

Njuter av att se hur trevligt du haft det, både i Dalarna och nu i helgen. Så mycket härligt kalasande. Tänk att du vågade träffa Paula och även äta med henne! Vet inte varför jag skrämde dig så ;-)

Paula sa...

Längs minnenas allé har du traskat, förstår att det har känts i hjärteroten! Visst är det fint att Falun har dessa namnskyltar på husen där man kan läsa om dem. Jag har lärt mig massor av dem genom mina vandringar i stan. Och det jag glömt kan jag läsa om nästa gång jag passerar! Du är så tjusigt klädd på kalaset, trodde ett tag att du handlat på Melio...Hoppas vi ses nästa gång du kommer till barndomsstaden/Kram