tisdag 24 september 2024

Hemma igen!

Hann inte blogga igår, men här kommer några minnen från sista dagen i Sivota. Började dagen med en promenad, fick inte nog av dessa vyer!
Det blev en fin sista dag!

Här är jag tillbaka vid hotellet...
Efter en god frukost med både äggröra, bacon, vita bönor och grekisk yoghurt, så var det dags att njuta av sista dagen vid poolen.
Dags för lunch...
Jag tog en tonfisksandwich som var ljuvligt god!
Google lens säger att det är en murödla som jag fotade på vår trappa på väg till hotellrummet, den var så söt!
Efter en dag i solen så var det dags för en dusch och packa resväskan. Bussen kom 18.30 som tog oss till flygplatsen.
Vi var framme vid flygplatsen runt 20.00, där var det katastrofalt med folk som skulle checka in...
Efter  c:a 1 1/2 timme så var vi incheckade och hade gått igenom säkerhetskontrollen, trots den lilla flygplatsen så fick vi tag på ett bord att sitta vid! Tack Y och T för en härlig vecka i Grekland!!
Klockan 23 så gick flyget hem med Braathens mot Arlanda. Man får i alla fall ställa tillbaka tiden en timme, så vi landade runt 01 tiden i natt lokal tid. Vi fick vänta på väskorna ett tag, fick sedan tag i en taxi som fick plats med alla oss 4 och våra resväskor, och vi var väl hemma runt halv tre i natt....

Min stackars långa man tyckte det var lite trångt på flyget...ja, det tyckte jag med, tur det inte är så väldigt många timmar man sitter där!

Det var tänkt att vi skulle hälsa på lilla familjen idag på Vendelsö, men nu är sonen förkyld, och är det något vi har fått nog av nu på ett tag så är det förkylningar, så vi avvaktar med att träffa dem.

Istället passade jag på att storhandla, och sen åkte jag till mitt gamla träningshak Friskis&Svettis och köpte ett årskort, nu är jag ju inte instruktör längre, utan "bara" vanlig motionär, och då får jag ju inte träna gratis, men kan ju utnyttja friskvårdsbidraget som vi får via jobbet!  Ikväll gick jag på ett jympa soft pass, sååå härligt att vara tillbaka på jympan, trots att musikens ljud hörs lite speciellt via mitt CI-implantat.