lördag 28 februari 2009

De Tre Musketörerna!


Jag säger bara Ojojoj!!!! Vilken föreställning! Vilken fartfylld häftig teaterupplevelse!...jag är helt lyrisk...
Det bästa jag sett i teaterväg...
"De tre Musketörerna" tar musten ur en!....
Newsdesk skriver:" Barock möter pudelrock i De tre musketörerna Fares Fares, Leif Andrée, Andreas Kundler och Johannes Bah Kuhnke är lockiga hårdrockare i hyllade regissören Alexander Mørk-Eidems dramatisering av äventyrsklassikern De tre musketörerna. Det blir dueller med såväl värjor som gitarrer, allt till ett soundtrack av 80-talsdoftande musik - live! Premiär 27 februari på Stora scenen.Unge smalhöftade d'Artagnan dyker upp en dag från ingenstans. Han har en gitarr på ryggen, en värja i handen och han tänker bli KÄND. Och han vet vart han ska ta vägen. Ryktet om Athos, Aramis och Porthos har till och med nått hålan han kommer från.De tre musketörerna är ett rockigt pojkäventyr om fyra ganska läckra killar i tajta läderbrallor som alltid håller ihop och inte ens låter sig besegras av en ung smart tjej."
En orgie med -80 tals musik...sex,drogs and Rock´n roll,med fantastiska skådespelare,smink,kläder ja denna pjäs har ALLT! Så ni alla som kan (och gillar denna musik d.v.s rock,Madonna,Prince,Michael Jackson,Dirty Dancing..... mm mm),ni MÅSTE ta er till Stockholms Stadsteater och se denna pjäs!!!

2 kommentarer:

Storarvid sa...

Tackar för tipset, låter som en riktig "röjjare" på scenen.
Jag gillar när det "händer" grejjer o är lite drag. Låter som nå't jag skulle kunna gilla.

Anonym sa...

Stockholm är långt, långt bort...