söndag 22 februari 2009

Melodifestivaltankar

Fortfarande strul med bildöverföringen? Jaha,så var deltävling 3 över i Leksand! Vad jag önskat att få vara där! Vi var dit på vår första lilla deltävlingsresa 2006,och Leksand bara bubblade av schlageryra när vi var där. Värsta draget i schlagertältet! Och så är jag ju dalkulla ...och njuter av att få vara i Dalarna.....så jag hade så gärna varit där igen.

Nu satt jag istället på jobbet och hann se alla låtarna,och vilka 5 som gick vidare,innan jag började jobba. Under natten sedan så förstod jag att jag tippat ganska bra,missade bara Rigo and the....
Trist att Velvet inte gick vidare,gillade både framträdandet och låten. Kul att Rickfors kom 5:a i alla fall. men lilla Maja gick inte hem alls i stugorna. Och den internationella juryns val?? Sofia? ...

Har sovit till närmare kl 17....ute är det massor av snö,och jag ska ladda om inför min sista natt denna helg. Och yngsta sonen har fått magsjukan......brrr...

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Magsjuka...det är ju inget man önskar någon.
Hoppas ni andra klarar er!

Anni sa...

Jag trodde också på Molly och E.M.D., tänk så rätt vi hade!

Nu i sportlovsveckan ska jag och dottern gå på Stadsteatern två gånger, Cabaret och repetition av De tre musketörerna. Tänker alltid på dig i samband med Stadsteatern. Du vet väl att Djungelboken kommer tillbaka i höst? Jag är sugen på att se den IGEN!

imse sa...

Jag höll på Rigo. Kul med nåt som är lite annorlunda.

Magsjuka kan man vara utan. Ska aldrig detta elände utrotas?

Kram