måndag 31 augusti 2009

Få saker gjorda..

Tillbaka till vardagen! Hösten kan vara riktigt trevlig,trots att kylan kommer så sakteliga. Lite lite träningsvärk idag i benen efter tjejmilen igår. Har inte tid att sitta här vid datorn alls! Måste bli färdig med höstens nya jympapass! Hoppar runt hej vilt i vardagsrummet,kl. 18 så är det premiär på F&S med mitt nya pass (med massor av låtar från melodifestivalen!)!! Så det blir en kort paus nu bara...
I morse var jag till veterinären med vår katt Maja,hon har hostat och haft ansträngd andning under sommaren,och nu kunde jag inte skjuta upp det längre. Det är nu tredje sommaren hon har bekymmer med detta,och hon har tidigare fått antibiotika (två tabletter/dag i 20 dagar,det ni! men hon är så snäll,så det har inte varit några problem att få i henne tabletterna) Men allt tyder ju på att det är en allergi hon har,eftersom den återkommer. Så idag blev det en kortisonspruta,och så börjar vi med tablettbehandling med kortison! Så får vi se... Dagens räkning gick på 1660 kr hos veterinären,och visst har jag henne försäkrad,men självrisken är 1100kr...men är djuren sjuka så måste man ju hjälpa dem!
Äldsta sonen kom hem på håltimmen idag,då tog vi tag i hans körutbildning! Åkte till körskolan och bokade in teorikursen,och en körlektion! Ska han få detta körkort så måste det pluggas också! Nu gäller det att få saker gjorda!



4 kommentarer:

Babsan sa...

Visst var det härlig stämning i banan. Första gången för mig och jag tyckte det var jätteroligt!

Anneli sa...

Jo, det är mycket nu - men jag trivs när det är lite lagom körigt. Bara det är roliga saker.
Ha det bra!

Helga - precious sa...

Jag förstår att du känner av kropen efter loppet...

Här kör sonen också... ännu så länge bara på parkeringsplatser.

Artista sa...

Jaså - tjejmilen har redan varit. Härligt jobbat! :o)

Men visst är hösten fin? Särskilt innan november. Alla färger och den vackra, lite vemodiga kylan som bildar dimma över fälten en tidig oktobermorgon. Men än är det sommarvarmt. Särskilt idag.