onsdag 19 augusti 2009

På snabbvisit i Falun


Idag har det blivit en hel del bilkörning,tur och retur till Falun,men en fantastisk dag blev det med strålande sol när jag hälsat på nära och kära i Dalarna. Det går fort och köra när det är så fina vägar,och nästan bara motorväg hela vägen :)
Hann strosa lite i stan också,och visst blev det en fin bild på Faluån med mobilkameran?
Ja,kvinnor behöver allt stöd i världen som man kan få,Röda Korset har haft en kampanj under våren som hette Rädda mammorna ,som Jonas kommenterade om, den har underlättat en hel del för kvinnor i tredje världen, så det händer lite förbättringar för kvinnor runt om i världen,som tur är! :)

4 kommentarer:

Anneli sa...

Falun är fint. Brukar vara där och jobba ibland.
Ha det bra!

Helga - precious sa...

Vackert, vackert!!! Jag har inte varit i Falun sedan jag var tonåring...

Storarvid sa...

Det var ett bra tag sedan jag var där. Men jag minns att det var väldigt vackert.
Det finns en liten ort ca 8 mil därifrån som heter Åmot där vi har kompisar som bor och som vi besöker ibland.

Miss Upsey Daisy sa...

Dalkulla i botten men det var länge sedan jag var i Falun nu..