torsdag 20 augusti 2009

Vilda Musen!

När man köper femkampshäftet på Gröna Lund så ingår två valfria åkturer,och det kan man ju bara inte kasta bort!
Sagt och gjort,efter en härlig femkampsrunda,som mitt lag i och för sig förlorade,så var det dags att välja åkattraktion...
Nya läskiga "Insane" gick bort direkt (två av tjejerna provade faktiskt på den!). "Fritt Fall"är inte att tänka på. Vet inte vad det är som gör att man med åldern inte är lika sugen på att snurra runt i dessa åkattraktioner längre?
Det lutade åt "Lustiga Huset"...igen...men man kan ju det huset nu....och skulle man inte våga sig på nånting lite mer vågat tro?
Halva gänget bestämde sig för Berg-och dalbanan- "Jetline", medans jag hängde på gänget som skulle prova på "Vilda Musen" ,bara namnet var ju roligt...tyckte vi barnmorskor och undersköterskor från förlossningen i alla fall! :) Med skräckblandad förtjusning satte jag mej längst fram (bara det!)med en kollega,och en vild färd blev det! puh! Men faktiskt,kul var det!!! Sen provade vi på "Pop-Expressen" också,som är en lite mer jordnära åkattraktion,men mer snurrig,typ gamla "virvelvind" om ni minns. Hur kul som helst,så den åkte vi igen,efter god mat och dryck på det anrika "Tyrol". Vilken fantastisk kväll det blev! Inser att ingen annan i familjen längre åker till Grönan,förutom JAG! Häpp!

3 kommentarer:

Storarvid sa...

Med DEN överskrifte var man ju inte sen att klicka sig hit :-)
Gröna Lund och Liseberg är självklara attraktioner. Någon av dem besöks varje år...
Man blir fegare med åldern har jag märkt... Förr var det INGET som skrämde, nu är det väl "sådär"..
Undrar vad man törs se fram emot med tilltagande ålder... nyckelpigan?

Mia S sa...

Vilken härlig dag !
Synd att ni inte vann !

Femkamp är kul om man är några stycken.
Vi hade det med med mitt jobb när jag fyllde 40, femkamp och avslut med smaskig mat & dryck på Tyrol. Så roligt !
Längesen jag var på Grönan nu!
Kanske dax igen*tänker* ?

Kram på dig och ha en trevlig helg !

Helga - precious sa...

Hahaha... passande namn på den där vilda saken :)

Müslireceptet var så ungefärligt så jag vågar inte publicera det. En plåt brändes ju vid också...