måndag 8 februari 2010

Att gå till Köpenhamn på 85 dagar


I år har jag ingen skadad fot att skylla på,nu är det dags-årets stegtävling på jobbet har börjat!
Från och med idag och 85 dagar framåt ska vårt lag gå från Stockholm till Köpenhamn (640km). Varje lag består av 8 deltagare,och vi alla har varsin stegräknare...så nu är det bara att stega på! Det är landstinget som ordnar med den här roliga tävlingen. Varje dag kan man gå in på nätet och registrera dina steg och se hur långt just ditt lag har gått! Vi är två lag på jobbet som utmanar varandra. Många steg kan det bli på jobbet under nätterna. Men idag har jag ju sovit endel,så nu måste jag ju ut på en promenad,så jag får ihop lite steg! Vad vårt lag heter? "Nattsuddarna" så klart! ;)

4 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Det är jättekul det där! Vi skulle dock knata på till Rom. :)

Jess sa...

Det är kul med stegtävling! Man kommer ju ut och rör på sig lite!
Vi ska starta i mars på vårt jobb!
Lycka till!

Storarvid sa...

HEJJA!!!! nattsudarna :-)

Helga - precious sa...

Vi har också haft en sådan tävling på jobbet förut och det positiva var att det ledde till att jag alltid har stegräknare nuförtiden. 10.000 steg per dag är mitt mål.