lördag 6 februari 2010

Idag börjar spektaklet!!!


Äntligen dags för lite glitter och glamour.Ikväll börjar Melodifestivalen 2010! Självklart har jag inhandlat Schlagerbibeln,hihi!
Tyvärr är jag riktigt förkyld,så det är ingen pigg susjos som bänkar sig framför TV:n ikväll. Jobbade torsdagnatten,och sov dåligt igår. Vaknade redan kl 12 (!)efter bara 3 timmars sömn,snuvig och eländig. Men somnade om med Ipren och Alvedon i kroppen sent på em,och vaknade lagom till pizzan var färdig i ugnen vid 19 tiden!
Idag mår jag lite bättre i alla fall,och självklart har jag tjuvlyssnat på kvällens låtar. Som sagt,Ola går till final. Sen är det svårt...men det rör sig om Salem Al Fakir,Linda Pritchard,Jessica Andersson och Anders Ekborg....
Mitt tips: Till Final: Ola och Jessica
Andra Chansen: Linda och......Anders Ekborg!
Vad tror ni?


6 kommentarer:

Helga - precious sa...

Jag tror Ola och Pritchard. Jag gillar verkligen Salem men jag vet inte om jag gillade hans låt så mycket. Vi får se ikväll när man får helheten...

Strandhs Mia sa...

Har inte tjuvlyssant ännu... så jag kan inte gissa !

Kul med något att se fram emot till lördagen i alla fall !

Kram ♥ och hoppas du piggar på dig..

imse sa...

Jag vägrar tjuvlyssna!

Kram

Anne-Lie sa...

Som Trollhättebo håller jag väl en och annan extra tumme för Jessika men har inte tjuvlyssnat ännu.
Krya på dig vännen-♥-

Jess sa...

Hej hittade hit via Petra!
Här ska det också tittas på Melodifestivalen! Har inte hört något av bidragen än så det blir en överraskning!
Krya på dig!
Jess

Vinterfin sa...

Jag hade önskat att Ola, Jenny Silver o Jessica Andersson skulle gå vidare.Fastnade liksom för dessa, ojag fick ju ganska rätt!!Men jag håller med att Olas framträdande var stenndött...
Jessica såg närmare sagt majestätisk ut..tio poäng till kläningen...

Salem gillade jag nog oxå ändå!!
Nu ska jag snart krypa ner i sängen, o du får krya på dig gumman så ses vi snart igen....
Förresten, när betalar jag Järvsö??
Kraaaaam