tisdag 24 juli 2012

Vård under all kritik

Fin syn från köksfönstret i morse.  Jympan igår gick toppenbra! Mycket folk så jag blev så inspirerad! Men idag har jag ont i bröstet och är fortfarande snorig..hm.  I natt hade vi en intensiv natt på jobbet och jag blir så arg på alla besparingar som ska göras inom landstinget! Vi springer fortare och fortare och har lika mycket eller mer att göra,men färre händer som ska göra allt! Lämnade över en helt full avdelning där vi lagt in förlösta mammor två och två på förlossningsrummen. Totalt fullt på BB avdelningarna,och idag inväntades minst 7planerade kejsarsnitt. Vilket betyder att när jag nu strax åker till jobbet så kommer det att vara fullt på BB redan nu när vi kommer ikväll, vilket betyder att vi inte kan ta in kvinnor som ska föda inatt,vilket betyder att vi måste hänvisa till andra sjukhus hela natten, och går det? MYCKET troligt är det lika fullt på de andra sjukhusen i länet. Inte undra på att jag sovit lite och oroligt idag...suck!

4 kommentarer:

Mallan sa...

Fy vad dåligt och otryggt för blivande mammor... Och för er också som inte hinner med. Illa,illa. Kram

JaanaM. sa...

Yrken där man jobbar med människor sparar man på! SKAMLIGT!
Tack för ett bra pass igår!! :)

Anonym sa...

Spontant så är tanken att ni verkligen inte borde springa snabbare och snabbare utan visa makthavarna hur det går med besparingarna de genomför... Men så påminns jag om just varför jag med dessa tankar aldrig skulle fixa att jobba inom vården. All heder åt dig som gör det! Du gör ett jätte jobb!!

Eva sa...

usch och fy - jag tänker mycket på er och på dessa mödrar som vill ha din hjälp i natt, men kanske inte får det.

Hoppas det blir liite lugnt i alla fall.

Kram