onsdag 4 december 2013

Minnen från Florens

Har inte sett något ljus idag, eftersom jag har sovit, så därför blir det lite sommarfoton från Florens anno 2010
Här den berömda Il Domo, eller som den heter Basilica Di Santa Maria Del Fiore, den var pampig både på utsidan och insidan.
Ett mysigt kvarter...
Det var en otroligt varm dag minns jag, här med vårt värdpar på den berömda bron Ponte Vecchio 
....och så många statyer! Staden var fantastisk vacker!
I natt blev jag igen snurrig och nästan svimfärdig på morgonkvisten, hoppar därför över nattmötet ikväll på jobbet och lägger mej i soffan istället. Nu är jag ledig två nätter innan helgens jobb.

5 kommentarer:

BP sa...

Tack för att du förskonar oss från mörkerbilder;-)
Har aldrig varit i Florens, men hört bara positivt om denna konstmetropol, å dina bilder bara bekräftar det intrycket:-)

Shamrock sa...

Härliga bilder från Italien. Hoppas att vilan gör att du mår bättre - för det var väl likadant igår?

Kicki sa...

Nu fick jag ännu ett önskeresemål! :)

Helga sa...

Ja man får ta vara på sig själv när man jobbar skift och känna efter hur kroppen mår.

Härliga minnesbilder från Florens. Mina ungar ska snart resa igen. Dottern till Dubai o sonen till Hong Kong.

Kicki sa...

Hr strosat omkring där med familjen...tror det var samma år!! Det är verkligen vackert!