lördag 15 mars 2014

En vanlig natt på jobbet...igen...

Tre kvinnor fick vi hänvisa i natt till andra sjukhus, för att vi är för lite personal. En ny barnmorska hos oss (fast erfaren) som skulle gå dubbelt i natt fick ha egna patienter...annars hade det inte gått runt! BB blev snabbt fullt,så kvinnorna som fött fick ligga kvar hos oss på förlossningen ,för det fanns inga eftervårdsplatser. På antenatalen var det redan överbeläggningar. En vanlig natt på jobbet alltså....
Sovit gott i detta vårväder idag. Nu redo för en natt till. Som ni ser var Maja väldigt sugen på min räkpasta (från Findus)ikväll...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är egentligen en hundmänniska, men Maja är då för söt :)

Susanne sa...

Ojojojoj, hur ska det sluta.
En massa kramar.

Mallan sa...

Jag är glad att jag har sluppit stöta på sådant när jag har varit inne för förlossning, det kan ju bara inte vara kul för någon! Kram

Kicki sa...

Vilken liten goding!

BP sa...

Tillbaka i den bistra verkligheten kan man väl säga. Du "dumpades" liksom bara där efter din härliga vecka i Falun.

Men du Majas ögon säger mera än 1 000 ord kan jag säga. En av dina abslut bästa bilder!

Tess sa...

Oj vad besvärligt!Hoppas natten blir bra!
Kram

Veronica sa...

Helt omöjliga jobbförhållanden i längden. :(
Och kissen är jättesöt.

Ama de casa sa...

Fy vad jobbigt med så lite personal när det är många som vill ut här i världen...

Söööta Maja! Klart hon fick lite räkpasta, va?
:-)

Anonym sa...

Ja du... vart ska det ta vägen. Här på vår avdelning har vi ständigt mellan 2-6 överbeläggningar och ingen personal. Även jag har sagt upp mig och står nu utan jobb... fast det gör jag ju egentligen inte alls för det finns hur mycket jobb som helst. Bara att välja vad man vill ha och vad dom är beredda att betala. Känns fantastiskt skönt att äntligen tagit rätt beslut och sluta på Landstinget efter 29 år!! Ni är änglar som kämpar på. Alla vi inom vården är änglar =) Kram

Susjos sa...

Du gör så rätt nattsyrran! Kram!