tisdag 18 mars 2014

Första tjejmilen och bonuspass

Hittade ett foto häromdagen från den 27/8 1995. Det är min FÖRSTA Tjejmil (det skulle bli typ 15 stycken till), min kompis Lena och jag sprang den, minns inte tiden-men tiden blev bättre med åren! Lenas mamma tog den här bilden, så kul att ha den kvar!  Vad jag inte visste då var att min egen mamma bara hade en månad kvar att leva....men det minns jag mycket väl nu varje gång jag ser detta foto...känner saknad!

I morse ringde de från jobbet, det är fortfarande mycket svårt med personalbristen, och i natt är det kris igen. Så går man in och jobbar extra en natt får man 1500kr i bonuspengar, och fyllnadstid om man inte jobbar heltid. Så nu ska jag iväg och jobba extra i natt....Häpp!

2 kommentarer:

BP sa...

Vilket roligt minne från första Tjejmilen. Å ett riktigt foto på papper dessutom.
I det här vädret kan du lika gärna åka in och jobba. Men åk försiktigt, det är snorhalt!

Villa Frejas bokblogg sa...

Förstår din saknad.
Så slitsamt. Vilken jobbig sits med personalbrist. Slit inte ut dig bara.