söndag 2 oktober 2016

Skyltsöndag

Börjar skyltsöndagen som BP håller i, med ett "kvitto" från Grekland, en lite dyrare lunch -min svärdfisk som kostade 13.50 euro.

Dagens problem...

Fina Barbro på F&S som också leder Indoor Walking.

På Kliniskt Träningscentrum finns denna skylt på toaletten!

Jo, jag satte mej på "handikapp" sätet på väg in till stan i fredags, fick ju lite skyltar på köpet!

Gud älskar Stockholm enligt Pingstkyrkan, det gör jag också!

En kul text på Instagram


Ingen skylt, utan en fantastisk bukett som jag fick av en av mina svågrar igår!

..och så var det dags, och det passar ju bra så här inför min födelsedag...att ge mej själv en ny dator!

Hann med en promenad i dag innan solen gick ner, så otroligt vackert ute!

...och se där, en liten Fukt-bil...

Måste ju få visa  det härliga ljuset och höstfärgerna...
Avslutar med lite "vinskyltar" från presenterna igår!
Kom ett sms från jobbet om att de behövde barnmorskor i natt, jag ringde och sa att jag kunde jobba- OM jag fick kvalificerad övertidsersättning. De skulle återkomma, men jag hörde ingenting på hela dagen. Ringde åter ikväll och då hade det just blivit klart att biträdande chefsbarnmorskan går in och jobbar, hur de löser det med att hon inte är där i morgon på dagen , det vet inte jag...men jag är lyckligt ledig i natt, och det kan ju behövas efter ett par hektiska dagar...

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Tack för finfin skyltning!
Och en underbar höstbild, vilka färger! Jo, hösten kan vara sprakande. Idag var min höst lite grå.
Fin selfie på dig. Tänkte på din eyeliner, är du nöjd med den nu?
Fina viner du fick, det är skoj med vin som present, tycker jag. Och blommor.

Skyltsöndagskram!

BP sa...

Vilket fantastiskt inlägg! Det har allt och lite därtill - alltså mera än "bara" skyltar. En riktig färgkick med andra ord!

Kan inte låta bli att skratta åt den krånglande maskinen - kan det vara min kropp de pratar om;-)
Sedan kan jag tala om för dig att jag ofta sätter mig på de prioriterade platserna som dom kallas så fint. Flyttar dock på mig om en funktionshoindrad person stiger på.
Filadelfiakyrkans skylt har jag också fotat. Gillar skylten, även om jag inte är så förtjust i "religiösa" budskap.

Buketten är otroligt vacker!

Å vad är kvalificerad övertidsersättning. Finns det en okvalificerad variant också?

1 000 tack för underbar skyltning och länken:-)

Comsi comsa sa...


Finaste bilder och skyltning bjuder du på denna dag. Dina ögon blev jättefina och nu blev jag sugen att göra likadant....

Kram och i morgon är det din dag :D) ❤

Ditte sa...

Underbar skyltning och så varierad! Härligt! Och ag ler när jag ser husen här där fuktbilen står. Känner ju så väl igen mig. Blir lite nostalgisk. Kan vara trevligt det också.
Och en ny dator tycker jag verkar vara en alldeles utmärkt födelsedagspresent.
Vin , blommor, sång och annat; Tja det är ju din födelsedag alldeles strax.
Stort grattis! Och det hade varit synd att jobba in den...
Stor kram!
Hurra, hurra, hurra, hurra....Snart är det din dag.

Ama de casa sa...

Härlig skyltning igen! :-)

Och om jag inte är helt fel ute så är det din riktiga födelsedag nu, sen en dryg halvtimme tillbaks - GRATTIS!

Fast här där jag är, så är du fortfarande lika ung som jag ;-)
Kram!

znogge sa...

Trevliga skyltar var och en på sitt sätt. Men nu har det redan hunnit bli måndag och en ny vecka knackar på...

Kram och god morgon!

znogge sa...

Grattis på födelsedagen :D Ett bra datum om man frågar mig ;-)