söndag 30 april 2017

Skyltsöndag och Valborgsmässoafton



Måste bara få visa de fantastiska rosorna vi fick igår av våra kompisar!


Väldigt trött idag efter gårdagens festligheter, så var jag ändå tvungen att ut och cykla idag. Vädret var det inget fel på,så det blev en fin cykeltur för att kolla cykelvägarna till jobbet. I morgon är det nämligen dags för mej att börja cykla till jobbet, tänkte låta bli att köpa "busskort" denna månad. Å det är söndag, alltså skyltsöndag i BP:s regi som vanligt.

Det tog 12 minuter att cykla hit till rondellen vid KS, inte lång tid alls!
En rolig skylt för mej i branschen i alla fall, här hur man kan jämföra modermunsöppningen som vi ju känner efter när kvinnan är i förlossningsarbetet!

..och här en skylt från Maltabesöket början av april.
Avslutar med en skylt från nätet.
Någon valborgsmässoeld har vi inte sett till idag. Bjöd istället hit äldsta sonen med flickvän, så vi hade alltså båda sönerna hemma ikväll, det värmer i ett mammahjärta! Vi hämtade hem pizza till oss alla, hekt okey mat en dag som denna...bara vi får träffas allesammans ♥

8 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Skönt med en cykeltur - jag går nästan till allt, buss kan det ibland bli men aldrig tunnelbana. Taxi går också bra. 😊

Nu ser jag att balkongdörren var stängt, men den såg öppen ut då jag läste med ena mobilen.

Godnattkram ❤

BP sa...

Vilka härliga och framförallt mest sliga skyltar du bjuder på idag. Å 12 minuters ykling till jobbet är ju rena lyxen, peciellt i ett sådant väder.
Kul också att jag känner igen såväl skyltningen som KS. Låter konstigt kanske, men om man befinner sig på bortaplan och ser skyltar från hemmaplan så känns det liksom lite extra:-)

Maltaskyltarna var liksom suveräna dom också med den fina blåa himlen, som vi faktiskt vaknade till idag. Ja, inte i Malta då utan i Benidorm, men ändå;-)

Rosorna du/ni fick är helt underbara och de är ni såååå värda:-)

Ger dig också en ros flr en underbar skyltning. Å stort tack för länken:-)

Ama de casa sa...

Vilka underbara rosor! Och vilken mysig kväll med hela familjen samlad :-)

Perfekt att cykla ju! Du spar dessutom en himla massa väntetid på både dit och hemvägen. Själv körde jag moppe på sommarhalvåret (varar den verkligen ett halvår, sommaren?) och det var hur bra som helst att kunna köra hemåt precis då när man var klar. Ingen trängsel på cykelbanorna heller. (Ja, man FÅR köra "vanlig" moped på cykelbanorna, jag hade ingen EU-moppe)

Haha! För första gången kan jag känna att jag saknar min trädgård lite - varför odlade jag inte såna där? :-D

Ha en härlig första maj!

Ami sa...

Så härligt att du kan cykla till jobbet!
Och njutbart att få rå om båda sönerna samtidigt :)
Kram

Ditte sa...

Tack för rolig och omväxlande slyltning!
Och tänk så skönt att kunna cykla till jobbet. Toppen! Nytta och nöje i ett.
Mysigt att fräffa båda sönerna och pizza går väl lika bra om något annat. Viktigast att ses.
Önskar dig en fin första maj.
Kram!

House and Garden by Bia sa...

Såå vackra rosor ! gillar den där färgen ;)
Det blir hämtpizza för oss också idag !
Nu drar vi till landet och torpet i det fina väder som vi har idag !
Kram bia

anemonen sa...

Cykling lär var mycket hälsosamt så det låter väl klokt att börja cykla istället för åka buss. Skylt nr 4 där är häftig. Ölodling ja varför inte hehehe

Ell-Pell sa...

Pizza är alltid smidigt och behändigt men framförallt också gott :D Härligt med båda sönerna hemma!

Kram