tisdag 25 april 2017

Tisdagsgöromål

Efter besök på jobbet för fotografering av nytt id-kort (badge) och ett tufft jobbrelaterat möte , så blev det ändrade planer för kvällen(skulle egentligen till Uppsala). Jag och maken gick helt enkelt ut i omgivningarna för att prova på kvarterskrogarna istället!

Vi hamnade på den grekiska kolgrillen och inledde med ett glas cava och grillad halloumi.

Till varmrätt tog jag Bifteki med klyftpotatis och tzatsiki....mums!
En tuff inledning av tisdagen som slutade mycket behagligt! Vädret nämner vi inte va? Paraplyt var behövligt idag!

10 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Så bra att ni avslutade dagen på ett behagligt sätt. :)

Kram på dig ♥

anettan sa...

Vilken härlig dag så mitt i veckan. Kram Anette

BP sa...

Låter som en välförtjänt avslutning som "tröst" för en annars tuff dag. Helt rätt tänkt! Å du - vi har nog samma tänk vid sådana lägen;-)

Vad gäller vädret så har jag faktiskt delat med mig lite av varje på bloggen till dig och alla andra som får genomlida denna skitvår i Sverige.

Ditte sa...

Skönt med ett bra slut på dagen. Verkligen! Och allt såg så gott ut.
Vad gäller vädret så skickar jag mer sol och ävrme. Post nord har klara leveranssvårigheter har jag förstått.
Stor kram och många tankar till dig.

znogge sa...

Så skönt att dagen avslutades på ett behagligt sätt. Det betyder mycket!

God morgon!

Ama de casa sa...

Skönt att det slutade bra ändå. Att testa dom lokala krogarna är ju en mycket bra syssla :-)

Halloumi är verkligen hur gott som helst! Jag har äntligen hittat en hyfsat prisvärd här nere (den grekiska osten har dom tydligen fallit för, spanjorerna). Förut fick jag betala skamligt mycket på dom skandinaviska affärerna...

Ami sa...

Vilken trevlig avslutning på en hektisk dag!
Kram

Susanne sa...

Hoppas att ni hittade ett riktigt bra matställe. Hemma på min gata i Segeltorp har vi långt till närmaste restaurang med bra mat.

Biggeros.blogg.se sa...

Så härligt att ta sig till Uppsala och äta gott!!Det finns många matställen att välja mellan i Uppsala=)Ett bra avslut på dagen// kram

Biggeros.blogg.se sa...

Så härligt att ta sig till Uppsala och äta gott!!Det finns många matställen att välja mellan i Uppsala=)Ett bra avslut på dagen// kram