torsdag 27 april 2017

Torsdagsskyltar!

Igår kväll var de tekniska problemen lösta i Ukraina, och äntligen kunde man köpa "passen" för att komma in på EuroClub i Kiev! 

Tidigt i morse ( nåja kl 09...) så tog jag bussen till Solna centrum där jag bokat tid hos audiologen för att om möjligt köpa mig mera avancerade hörapparater, så nu är de beställda och fortsättning följer...


Sen satte jag mej på tåget för att åka till en annan stad, där det cyklas en del....vilken stad kan det vara tro?

Domkyrkan syns där från restaurangen där jag åt lunch, liksom Fyrisån, så klart var jag i Uppsala!

Torsk, potatis och en god nässelsås var en helt okey lunch på Restaurang Lingon där jag träffade min kompis Lena som bor i Kalifornien ( vi bodde hos henne och hennes familj i somras ett par dagar om ni minns, på vår roadtrip over there), men nu är hon hemma och hälsar på sin mamma och syskon här i Sverige, så då passade vi på idag att träffas!

Kaffebryggaren var gjord i Uppsala minsann! 

Att vi valde restaurang Lingon berodde på att Lena ville äta svensk husmanskost, tyvärr ska den mysiga restaurangen läggas ner efter sommaren, istället ska den göras om till bostäder!

Ännu en skylt som skulle passa  till söndagsskyltningen, men bjuder på den redan idag!
Ännu en hektisk dag är till ända, ikväll var ett företag här och mätte vår balkong, för vi är redo att glasa in balkongen ( inte minst för Majas skull!)

7 kommentarer:

BP sa...

Såååå kul att ni ändå ska åka till Kiev! Ni är modiga, verkligen!!!
Håller tummarna för hörapparaten såklart, för du vill väl höra låtarna på ESC finalen.

Såg direkt att det var Uppsala du hade landat i. Den cykelparkeringen vid Centralstationen slår nog alla parkeringar här (eller där;-) ) i Stockholm.

Förstår din en "expat" längtar efter svensk husmanskost - cravings om man säger så;-)

Ama de casa sa...

Ibland blir det typ översvämning i skyltförrådet så då får man skylta på "fel" dag för att få ned trängseln där ;-)

Men äsch att du avslöjade svaret - för jag visste ju att cykelbilden var från Uppsala (efter att ha först funderat om det kunde vara Köpenhamn... ;-) )

Kul att träffa USA-kompisen igen! Och svensk husmanskost är ju bara sååå god. Synd att dom ska lägga ned restaurangen, men den kanske bara flyttar på sig?

Kul att det nu snart är dags för Storschlagern! Anders längtar som bara den ;-)

znogge sa...

Så synd att restaurangen ska läggas ned men med tanke på miljön så blir det säkert mysiga bostäder. Jag kan tänka mig att bostäder behövs i Uppsala.

Trevlig fredag!

Ami sa...

Härligt med en inglasad balkong! Och skönt för Maja att kunna vistas där ute!
Kram

https://dittemitti.se sa...

Verkligt spännande med Kiev! Och vilekn resa dett akommer att bli och så på "alla plan". Kul att ni kunde få köpa passen.
Uppsala är en trevlig stad och där är det ju cyklarna man får se upp med och inte bilarna. DEt cyklas ju även friskt på gångbanor...
Trevligt att träffa din väninna och jag kan öfrstå att hon vill äta "svensk husman". TYvärr är det ju inte så många ställen som har det. Vad gäller stockholm kan jag verkligen rekommendera Operakällarens Bakficka där det finns perfekt husmans ochäven mycket annat.

Så bra med inglasningen av balkongen och kan man dra bort den helt (när ni är hemma) så blir det ändå inte för varmt. Fint också att kunna förlänga balkongsäsongen för den är ju ibland alltför kort.

House and Garden by Bia sa...

Har det blivit torsdagsskyltning nu också, hihi...
Alltid kul med roliga skyltar ;)
Önskar dej en trevlig helg !
Kram kram

Ama de casa sa...

Du... Jag ser att du enligt din profil här till höger bor i Sollentuna. Har ni flyttat tillbaks igen? ;-)