söndag 2 maj 2021

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag idag, och jag börjar med skyltar från när ESC gick i Stockholm 2016, och vi hade som medlemmar i Melodifestivalklubben access till Euroclub och Euro Fan café. Vilken fantastisk vecka vi hade!
Vid den här tiden i Stockholm så gjordes reklam för vad som komma skulle! 
 
Förra veckan glömde jag att lägga fram p-skivan i  bilen i garaget på Stinsen, och så ofta som jag ser "lapplisor" där nere var jag beredd på en bot, men ibland har man tur, puh!

Så lite skyltar från nätet....
Dagens bild på Molly när vi var ute en mycket kort sväng så hon skulle få lite annat att titta på...
Ingen skylt, vårt hus idag i solskenet, jag är på väg hem efter en kort joggingrunda runt Råstasjön.
...mer från nätet....
Jag räcker upp handen också!!!
Ett underbart foto, eller hur? !

Orsakullan undrar idag : 
  1. Harry Potter-dagen idag. Har du läst böckerna?
  2. Läste nog någon bok högt för killarna en gång i tiden...

8 kommentarer:

BP sa...

Så jag minns dina inlägg från ESC i Stockholm. Till och med jag gick faktiskt runt och fotade "spåren" av ESC finalen i vår huvudstad.
Vilken tur du hade i Stinsen - puuuh. Sådana bötesbelopp kan man ha roligare för.
Gillar logiken att saker börjar brinna när man sätter eld på dom - hahaha!
Molly verkar inte helt bekväm med sina utevistelser än. Nästan så att hon gömmer sig och ser aningen skräckslagen ut. Tor nog att hon behöver många "övningspromenader".
Sista bilden, om den inte är arrangerad är nog den bästa bilden jag sett på länge - härligt!

Tusen tack för din fina. varierade Skyltsöndag:-) Stort tack för länken också:-)

Geddfish ♥ sa...

Superfin skyltskörd!
Bilden på Molly ser väldigt naturlig ut. Självklart är hon skrämd för stora vida världen, även om den lockar. Men jag tror att i stugan på landet, där skulle hon gilla sig att gå fritt.
God kvällskram!

Paula sa...

Jag har inte läst en enda Harry Potter-bok, vet egentligen inte varför. Kanske hamnade de någonstans mellan barnen och barnbarnen...och jag är inte så intresserad av genren. Trollkarlar har aldrig varit min grej. Däremot är många av dina fina skyltar min grej, inte minst en underbara nyfödda bebisen som vet vad hen vill! Sex för hundra spänn är ju rätt billigt åtminstone om man är en tant...
Glöm inte P-skivan , där läste jag Glöm inte P-pillret, hahaha
Du måste ha tagit semester när Eurovision gick här, annars hade du aldrig hunnit med alla mingelpartyn!
Molly har nog vårkänslor hon också/Kram

Ditte sa...

Härlig skyltning! Åh, var det så länge sen det var ESC i Stockholm. Minns att jag då passerade Skeppsbron där det fanns ett festtält. Och du var säkert där- Fina minnen.
Vilken tur att du slapp böter. Är ju så lätt att glömma p-skiva.
Molly är så söt och får hon x antal promenader ute så vänjer hon sig kanske lite. Kul att se ert hus från den här sidan.
Lattekortet är kul! Tänk så det kan bli när man skriver något.
Sista bilden är helt ljuvlig.
Kram!

Anki sa...

Härlig skyltmix! Lattekortet var nog roligast - men finast är ändå Molly!
Kram

Ama de casa sa...

Härliga Storschlagerminnen igen! :-)
Älskar dom skyltarna du hittar på nätet - du är helt fenomenal på det!
Den sista bilden är heeelt underbar!!!

Nej, nu ska jag nog gå och tända eld på något och se om det verkligen börjar brinna. Är lite osäker på det... ;-)

znogge sa...

Vilken snygg skyltning du bjuder på! Hoppas verkligen att världen kan bli lite mer normal igen inom det snaraste. Finns mycket som jag längtar efter att göra. Dock lär det väl knappast bli något resande av i år.

Kram och glad måndag!

Guldkryckan sa...

Harry potter filmerna har jag några stycken och jag har hela bokserien som "Stephen fry" läste in en gång i tiden, men det är inte någon favorit direkt trots det.
Fina Molly där, fint att hon får komma ut lite, hon är ju så söt.

Har lyckats få två parkeringsböter i hela mitt liv, den ena slapp jag betala då de råkade skriva fel bilmärke på lappen, ibland har man tur. ;)

SV: Hoppas verkligen ni får till det med en gemensam semester, blir ju lite trist annars.
Jag har ju turen att frugan är pensionär och min egen semester är alltid i Juli.

Ha en underbar afton nu.