måndag 10 maj 2021

ESC minnen kommer upp

Den här veckan brukar det vara ESC, så gissa om det poppar upp minnen på facebook.  Här är vi i Lissabon 2018 med en av deras stjärnor Suzy som representerade Portugal i ESC 2014.
 
Här är vi i Kiev 2017 med fans från Australien.

I Stockholm med ryska fans.
Med Polens artist i Stockholm 2016. Snart är det dags för ESC i Rotterdam, men vi är inte där!
Molly blir modigare och modigare här ute i omgivningarna.
Det blev en promenad idag också, vågar inte springa då jag har ont i ett knä.

Emellanåt kommer Molly in och vilar innan hon vill ut igen. Mycket regn idag på förmiddagen, hoppas på mera sol i morgon.
Orsakullan undrar idag: Berätta om en fågel...
Svaret kom bort!  Skrev om berguven Eloff som flög in i högspänningsledning i Sundsvall 1997 och slog ut strömmen för många hushåll och industrier. Berguven fick namnet Eloff och togs omhand inom projektet Berguv  Nord, han återhämtade sig så bra att han senare användes inom projektets avel, kan inte länka från iPaden, så googla gärna!  Men visst fick han ett  fiffigt namn? 

6 kommentarer:

BP sa...

Ser att du lämnade svaret på Orsakullans fråga obesvarat. Förstår nästan, då jag själv också funderade på ett svar, men jag gillar ju egentligen inte fåglar...

Alla härliga ESC minnen. Tur att du har dom kvar för alltid, vad som än händer.

PS. Okej, grannen hälsade på och berättade att det var novemberväder klockan 08:00 i morse. Jasså... Kan lugnt säga att det var rätt fint väder och varmt när jag vaknade och gick ute på balkongen;-) DS.

Ama de casa sa...

Vilka härliga minnen som ploppar upp! Så mycket ni har varit med om på era Storschlageräventyr! :-)
Kul att Molly har tuffat till sig lite och trivs så bra i stugan :-)

Eloff var faktiskt ett otroligt fyndigt namn :-)
Jag har sondmatat en berguv med cocacola en gång i forntiden. Colan var tempererad och kolsyran var borta. Även den berguven piggade på sig och återfick friheten efter att ha återhämtat sig och blivit matad med döda möss i några veckor. Colan ingick bara dieten dom första dagarna :-)

Ha det fint!

znogge sa...

Vilka härliga minnen och tänk när allt blir som vanligt igen, om det nu blir det... Molly verkar bli lite modigare och modigare av sig.
Tänk vad kan en berguv kan ställa till med.

Kram och god tisdag!

Ditte sa...

Så fina och roliga minnen du har med dig från mängder av olika ESC. Bra att ta fram nu när läget inte är som "vanligt".
Vad roligt att Molly blir allt modigare och hon ser verkligen ut att trivas.
Kul att läsa om Elof och det var ju ett passande namn.
Och du!
Idag ser det lovande ut vad gäller vädret.
Kram!

Guldkryckan sa...

Eloff, det var ju ett passande namn helt klart. :)
Molly, jösses vilken fin katt, så skönt att kunna få komma ut och sträcka på sig ordentligt.

Mycket regn här idag, hoppas solen åtminstone har visat sig hos er idag.
Ha det bäst nu.

Annika sa...

TÄNK vilket ESC-fan du ÄR!!
Respekt till att du sett så många finaler live!! Hur coolt är inte det.
Började ditt intresse då ABBA vann?
DET var iaf då jag upptäckte hela alltihop. MINNS att jag låg under bordet i vardagsrummet och riktigt gottade mig, jag var 8 år!
Sen efter det tror jag inte jag missade en enda tävling, men sen jag flyttade till US har jag förlorat greppet om det.
MEN jag ser alltid ESC live här via SVT om jag kan, och chattar alltid med min syster under tiden. KUL!!

Vad härligt ni har det på landet.
AHH!

Kramar!!