lördag 21 september 2024

Gnejsbröllopsdag i Sivota


 Vilken dag! Solsken hela dagen. I morse på yogan  så träffade jag en gammal kurskamrat från barnmorskeutbildningen, världen är bra liten! Dagen har spenderats på stranden, grekisk lunch med tzatziki och den ljuvliga grekiska salladen. Det är inte en vanlig dag idag, jag och min man firar 33-årig bröllopsdag, detta är det visst gnejsbröllopsdag vi firar, grattis till oss! 


Vi hade fått tips om en restaurang uppe i bergen med en magisk utsikt, så det var bokat för kvällen, och vi blev inte besvikna, det var nästan som en filmkuliss, man fick nypa sig i armen, så vackert var det! Maten och vinet var också gott, grillad bläckfisk och sen en bifteki på det. Avslutade kvällen med kaffe och ouzo på hotellet. En fantastisk dag på alla sätt, tillika bröllopsdag! 

1 kommentar:

BP sa...

Stort, stort GRATTIS på er 33:e bröllopsdag. Och ni är lika "in love" som för 33 år sedan ser jag. Så kul att ni kunde fira dagen med idel solsken och god mat. Säger bara bläckfisk - yummie, yummie:-)
Helt underbara bilder. Äntligen fick ni en hel dag med sol. Perfekt tajming tycker jag.
Fortsätt och NJUUUUUUT!
Många kramar:-)