lördag 14 september 2024

Hoppa på tåget : Fredag den 13:de

En bra natt på jobbet, men var trött under natten. Skönt idag att få ta en promenad i det fina vädret när jag vaknade på eftermiddagen, det var här jag häromdagen mötte delar av familjen som bor på Haga Slott i närheten.

 Åke håller i lördagstemat "Hoppa på tåget" som idag har temat : fredag den 13:e!

Är inte skrockfull av mig, så vad kommer jag då att tänka på, jo, min man flygteknikern har vid nåt tillfälle sagt att rad 13 inte finns på SAS-flighterna, och vad jag förstår handlar det om att passagerare inte vill boka rad 13!

Okey, nu stundar en veckas semester, min man är sjuk, men han har just nu 33 timmar på sig att må bättre på, då går flyget!  

10 kommentarer:

femfemman sa...

Krya på maken!

Paula sa...

Jag har också hört om rad nummer tretton på flyget! Men kära söta, hur ska du kurera maken så snabbt? Bara att be till högre makter! Kram

Äventyret framtiden sa...

Ja men visst, rad 13 saknas. Jag har inte tänkt på det tidigare men så är det ju! Mycket vätska så det onda rinner ut och så kärlek på det, så blir nog maken frisk! Ljuvliga bilder för övrigt!
Varm kram!

BP sa...

Jo, det där med rad 13 stämmer. Mig vetande gäller det inte bara SAS utan alla flygbolag. Borde nästan googla...
Å nu håller jag alla tummar och tår att din man kryar på sig tills det är dags att åka mot Arlanda. Hoppas, hoppas att det ordnar sig. Krya på dig M!!!
Många kramar till er båda:-)

LillaSyster sa...

Förstår att du hade närkontakt med kungligheterna där på den smala stigen. Jag håller tummarna för att maken mår bättre och så pass bra att ni kommer iväg. En solig söndag, men fy så kyligt bara +3 Ha det gott!

Znogge sa...

Vår äldsta dotter är född fredagen den 13:e och det gick bra. Miss M debuterade i utställningsringen fredagen den 13:e och det blev väldigt lyckat. Positiva saker kan alltså hända.

Hoppas att maken din hinner tillfriskna så att ni kommer iväg som planerat och kan njuta av semestern.

Kram

Åke sa...

Så trevligt att du är med ombord :) Intressant läsning om flygstolarna :) SAS tar det på fullaste allvar då alltså. Du får sköta om flygteknikern så han kommer med på planet ;) Tack också för länken :)


PROFESSORDEUTSCH sa...

Fina bilder...ha en skön semester!

Guldkryckan sa...

Hoppas verkligen gubben din piggar på sig till imorgon, det där med "13" är ju folk lite skeptiska till, nästan lite tramsigt men det är väl ok ändå antar jag.

Ha det bäst nu iallafall. :)

Jossu sa...

Vad intressant. Jag har inte tänkt på om rad 13 saknas. Det ska jag försöka minnas och hålla ögonen öppna på kommande flyg.
Hoppas att din man kryar på sig och att ni får en härlig semester.