lördag 7 september 2024

Vilken dag i finska skärgården!

Kan man ha mer tur med vädret? Vi har njutit av en ljuvlig frukost utomhus med havsutsikt och sol. En långpromenad med ännu mer kantarellplockning. Bad och bastu. Lunch ute, och sen en grillkväll och massa skratt och frågesport.
 Kan inte med ord beskriva vilken härlig dag vi har haft, och att jag badar2 gånger… ( naken också)i det kalla havsvattnet är ju lite otippat, jag gillar ju minst 25 grader i vattnet, tror knappt det var 20 grader här, men härligt uppfriskande!

8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så där är det att befinna sig i den finländska skärgården. Underbart och bastubad med tillhörande dopp är rena hälsan. Fortsatt att ha det bra och njut njut njut. Kantareller kunde jag dö för lite grann just nu.
Kram

femfemman sa...

Härligt! Gissar att hela Östersjön är kall!

Znogge sa...

Så härligt och njutbart ni har det! Ni prickade verkligen in rätt helg dessutom. 20 grader i vattnet tycker jag är alldeles perfekt :D

Ha det fortsatt gott!

Kram

LillaSyster sa...

När livet är som bäst!
Ha en fortsatt fin helg=)

Guldkryckan sa...

Så härliga dagar för er, det förtjänar du verkligen i min värld.
Bad och bastu hör ju ihop tycker jag, om vi köper hus igen så ska det allt bli en bastu i källaren, jag svär. :)

Ha nu en fin dag.

Ditte sa...

Så fint ni har det. En fröjd att läsa och även att få se bilder. Njut! Kram

BP sa...

Du har trivts som fisken i vattnet med andra ord - hahaha!
Ja den helgen var verkligen perfekt vald med det strålande vädret. Hoppas att du fick med dig några kantisar hem till Sverige.

Paula sa...

Wow om du visste hur grön av avund jag är nu, hemlandstonerna ljuder rakt genom dina vackra bilder, förstår att ni njöt, och vädret hade ni med er! Kram