onsdag 8 december 2010

Ambulanstrafik i natt

Fotot från igår,idag har jag inte hunnit med att se ljuset-det var mörkt när jag vaknade efter nattens jobb. I natt har kvinnorna fixat sina förlossningar hemma- två tjejer hann inte in,de fick hjälp hemma istället. Ambulansen har kört skytteltrafik till oss i natt! Nu är det ju ovanligt att föda hemma,men vet man med sig att det gått fort första gången-så är ju chansen/risken att det går fortare en aning större nästa gång. Mödrar och barn mådde i alla fall bra när de kom in till oss.
Dags att ladda om för ännu en natt....

4 kommentarer:

4U2 sa...

Det är konstigt. Men vissa vill ju föda hemma.

Anne-Lie sa...

Vete sjutton om jag hade velat föda hemma - då hade jag i varje fall velat haft en barnmorska hemma hos mig!

Eva sa...

Fy, jag hade inte velat föda hemma. Jisses, vilken mardröm - men tur att allt gått bra!

Kram

Anna sa...

Va fort de går ibland, undras hur många bebisar du sett komma till världen? :)
Ha en bra jobbarnatt!!
Kram Anna