torsdag 9 december 2010

Armeniska piroger

Så sköönt-ledig i natt! Jobbat tis+ons natt istället för ons+tors natt. Ett bra byte. Fick smaka goda köttfärspiroger i natt av en kollega,så jag provade helt enkelt på att göra något liknande till middag idag,de blev godkända :).
Annars har jag mest suttit i telefon sedan jag vaknade idag. Det är ju det här med föräldrar som blir äldre och behöver mer hjälp...pappa hann vara hemma i sin bostad två dagar innan han nu igen flyttat till ett särskilt boende. Det funkar inte för honom att bo hemma längre,och nu måste han helt enkelt flytta permanent,fast han vill inte det själv. Nu måste jag hinna med ett besök till Falun igen innan jul,vet inte hur jag ska hinna med det bara?
Men nu tar jag "time-out" och lägger upp benen i soffan,värmer lite glögg och ser filmen : Billy Elliot

4 kommentarer:

Helga - precious sa...

Det är svårt när föräldrarna bor så långt bort...

Jag har tur som har mina båda föräldrar i livet och ännu fräscha trots att de är 86 och 84 år. De bor här i Uppsala så vi kan träffas ofta.

Kicki sa...

Ibland skulle man vilja klona sig:)
Goda pirogerna ser ut! Kram

Öbon sa...

Åh, Billy är en härlig film! har sett den fyra gånger och kan se den fyra gånger till, utan vidare :-)

Anna sa...

Ser ut som små calzone, gott gott!
Ha en bra fredag! Kram Anna