torsdag 6 september 2018

Födelsedagsfirande




Idag är det 28 år sedan jag krystade ut denna unge man! Efter en lång tuff förlossning så kom han till sist ut, den dumme nyblivna mamman hade ingen bedövning, och var i lätt chock efteråt, och trodde väl aldrig hon skulle göra om denna bedrift!





Dagen till ära bokades bord på den italienska lilla kvarterskrogen Haga Deli i Vasastan, sååå mysigt att träffa båda sönerna och äldsta sonens flickvän. Tänk att vi kunde sitta ute och äta , fortfarande varmt ute!








Blev liite besviken på min pasta med scampi som inte smakade så mycket , fick salta en del och be om parmesan, då blev det bättre, dock lite överkokt spagetti.

Födelsedagsbarnets fisk och skaldjurssoppa smakade desto mer!

Makens carbonara smakade också gott ( jodå jag provsmakade!)

Mor och son. En underbar kväll att lägga till handlingarna!

8 kommentarer:

BP sa...

Stort GRATTIS till denna fina skapelse. Jo, till tvåan också såklart, fast han inte fyllde år;-) Kan inte riktigt bestämma mig vem av er han liknar mest - kanske maken. Men är långt ifrån säker.

Haga Deli har jag hört talas om, men har inte testat.
Det var väl bläckfiskpasta eller!? Synd att den smakade ingenting, men den innehöll åtminstone 10 scampi (om jag har räknat rätt;-) ).

Huvudsaken att födelsedagsbarnets val var perfekt:-)

PS. Du och jag verkar älska scampi. Om du känner för världens godaste scampi-rätt så rekommenderar jag Jappi. Antingen på Drottninggatan eller i Djursholm. Där får man minst 14(!) scampi med wokade grönsaker. Okej, ingen pasta utan ris, men i gengäld får man olika "smaker" på såsen beroende vilken kock som tillagar maten. DS.

Steve sa...

Det syns att mor och son trivs ihop. Ni formligen strålar på den sista bilden.

znogge sa...

Vilken go' och härlig kväll ni fick tillsammans! Lite synd att du inte var helt nöjd med din mat men sällskapet var desto bättre ;-)

Kram och god fredagsmorgon!

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till sonen! Vilken jättefin bild på er två :-)

Trist att du råkade dra nitlotten med maten där, men det verkar som du ändå kunde äta dig mätt - på dom andras mat ;-) :-D

Skönt att ni har så härliga dagar och kvällar såhär långt in i september :-)

Ami sa...

Stort grattis till din fina son! Och bilden på er två är jättefin!
Om en vecka är det dags för min son att fylla 28....stora barn har vi och inte blir vi ett dugg äldre själva :D
Kram och trevlig fredag!

Susanne sa...

Grattis till fina sonens födelsedag. Ni ser ut att ha en härlig middag med stor portion livskvalitet <3
Min äldsta blir 27 imorgon lördag. Jösses vad åren går. Själv fyller jag jämna 28, år efter år ;) Vilket innebär att snart har barnen passerat sin mor. Tänkte på det där med att föda utan bedövning. Har jag fel om jag säger att då, runt 90-talet så var det nästan lite prestige i att föda utan bedövning... Många av mina vänner skröt om hur duktiga dom varit som inte använt bedövning vilket jag tyckte var hur knäppt som helst när det finns så mycket bra lindring att få. Själv födde jag nr 2 utan bedövning men det var enkom för att jag varken hann byta säng eller få bedövning. DET var en mardröm. Sen dröjde det 7 år innan nästa krabat anlände vår jord, MED bedövning. Önskar dig en trevlig helg :)

Susanne sa...

Stort grattis till äldsta sonen i efterskott.
Idag lunchade vi på Haga Deli och jag fick salta min pasta, har typ aldrig hänt tidigare på den restaurangen.
Ha en trevlig fredag

Ditte sa...

Vilken fin kväll ni fick och så mysigt att sitta ute. Roligt samlas. Stort grattis till sonen! Och en extra eloge till dig som krystad ut honom utan bedövning.
Lite trist att inte din mat var på topp för det förväntar man sig ju här. Att alla rätter är det.
Kram!