söndag 2 september 2018

Skyltsöndag

Dags för BP:s roliga skyltsöndag! Börja rmed skyltar från nätet...

Fin t-shirt...

Kanske jag ska välja fotboll? Den här uppmaningen har jag i alla fall fotat!
Hittade denna text i gårkväll på Kastellet, skrivet av Per Brahe för väldigt länge sedan!

Denna skylt sitter på fasaden till biografen Fontänen i Vällingby, den vann ju pris för detta för några år sedan!

...och så kommer en kavalkad av Jan Stenmarks "skyltar/tavlor" från hans utställning i Falun...

Kärlek till Falun!












Avslutar med en snygg tunnelbana vid Kungsträdgården som togs i natt på väg hem, skyltar syns och är också veckans inslag i Sannas weekly word : "användbar," för det är verkligen t-banan, denna tog oss till Stockholms city, som var nästa station, därifrån gick pendeltåget, som efter Odenplans station stannade i Solna, och vi var hemma, smidigt värre!

Idag tog vi en promenad till MoS och handlade lite.

...och jag hamnade mitt i spenaten!



7 kommentarer:

BP sa...

Vilket härligt långt och varierat skyltinlägg. Gillas skarpt! Jan Stenmarks tavlor är ju härliga, snacka om "rapp i käften", finurlig och fyndig.
Bilden på t-banan med den läckra vinkeln på tåget är helt suverän.
Visst njöt du av promenaden till MoS i detta helt underbara vädret!
Även sista bilden är en höjdare. Din man är en riktigt duktig fotograf! Älskar vinkeln på fotot. Annorlunda och riktigt fräckt.
Förut tog jag ofta "sneda" bilder, men har kommit av mig där. Borde kanske börja igen. Resultatet av din mans bild är verkligen inspirerande:-)

Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

znogge sa...

Riktigt snyggt och kreativt skyltat hos dig! Imponerande :D

Kram

Geddfish ♥ sa...

Gillade många av dina skyltar idag!
Jag gillar Stenmarks tavlor och text, lite underfundiga, kul.
Pendeltåget var fräckt. Snyggt fotat med klockan speglande i tågets fönster.
Vilken dag idag, wow!
Kram!

PS. ändrade i min text. Självklart håller jag inte med om "knappen", får inte missförstås. DS

Paula sa...

Hej på dig där mitt i spenaten. Jag är glad över att slippa läsa en hel bok i den gamla språkstilen må jag säga, en del ord begrep jag andra inte. Men en himla massa bra skyltar har du vräkt på här, så en annan skäms lite som inte varit lika påhittig. Men någon måste ju vara värst, haha
Ha en ny fin höstvecka, kanske börjar spenaten att sloka

Ditte sa...

Vilken rolig och varierad skyltning. T-shirten på den lilla flickan säger mycket. Ja, allt! Jam Stenmarks bilder och texter är så härliga. Tacksam för att du dlear med dig av dem till oss som inte sett den i verkligheten. Skulle gärna har flera av dem hemma. Och visst är tunnelbanan liksom de andra kommunikationerna användbara. Och oftast går de ju också.
Kram och natti.

Ama de casa sa...

Haha! Man måste ju bara älska Jan Stenmark :-D

Snygg kombo med användbar och sååå snygg du är där i spenaten :-)

Ha en fin start på veckan!
Kram

Mias Mix sa...

Många braiga skyltar. Fotbollen skulle jag gärna välja men jobbar då. Roligt att se från utställningen.